در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان طراحي و ساخت ضد آب‌كننده نفوذي مصالح ساختماني (WRA) محقق شد.

محمود شيخ زين الدين، رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: WRA يك ماده غيررسمي است كه به وسيله فناوري نانو طراحي و فرآوري شده است. 

وي افزود: پس از اعمال اين ماده بر روي سطح و همزمان با تبخير آب، مواد نانو استفاده شده و در فرمولاسيون با دي اكسيد كربن موجود در هوا واكنش نشان داده و يك شبكه پليمري آبگريز و غير قابل حل در آب ايجاد مي‌كنند و سطح مورد نظر بدون تغيير رنگ، آبريز مي‌شود. 

شيخ زين الدين در خصوص نحوه استفاده از اين ماده نانويي تصريح كرد: محلول رقيق شده با آب را با استفاده از برس، قلم مو و ساير روش‌هاي متداول پوشش‌دهي بر روي سطح اعمال نموده و به آن زمان 24 ساعت براي انجام واكنش‌ها فرصت داده مي‌شود و پس از پايان واكنش سطح بدون تغيير در رنگ، ضد آب خواهد شد. 

وي با بيان اينكه اين محصول از حركت موئينگي آب بر روي سطوح ساختماني جلوگيري مي‌كند، اظهار داشت: مي‌توان به ضد قارچ و جلبك بودن در مناطق باراني و مرطوب، جلوگيري از يخ‌زدگي و فروپاشي مصالح، ضد اشعه ماوراء بنفش خورشيد، عضو سمي و بدون آلودگي‌هاي محيط زيستي و داراي طول عمر 5 تا 15 سال را به عنوان مهمترين ويژگي‌هاي اين محصول اشاره كرد.

وي خاطر نشان كرد: مهمترين كاربرد اين محصول در سطح نمايي ساختمان شامل كليه سطوح آجري، سيماني، گچي و بتني است./ح
برچسب ها: ضد آب ، مصالح ، ساختمان ، یخ زدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.