رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ شعار اعتدال دولت یازدهم و سیاست‌های اتخاذ شده در این زمینه سبب شده تا آثار تحریم‌ها از بین برود.

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اردبیل ‌اظهار داشت: تشکیل اتاق‌های مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان بسیار ضروری و حیاتی است.

وی گفت: معمولاً در دنیا برای مذاکرات اقتصادی بین بخش خصوصی اتاق‌های مشترک بین دو کشور مذاکره و آن را تصمیم دولت‌ها می‌کنند تا در مذاکرات سیاسی و تفاهم‌نامه‌های کشورها مدنظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل خاطر نشان کرد: تأکید بخش خصوصی و اتاق ایران برای افتتاح و فعال شدن اتاق مشترک بین ایران و آذربایجان نیز برای از بین بردن این محدودیت‌هاست.

پیرمؤذن افزود: ما از بخش خصوصی و تجار کشور آذربایجان برای ارتقای روابط تجاری و نیز سرمایه‌گذاری در ایران دعوت می‌کنیم.

وی بیان کرد: پایین و ارزان بودن خدمات و قیمت کالا، پایین بودن هزینه تولید در ایران به خاطر انرژی و نیروی کار از مزیت‌های امر سرمایه‌گذاری در ایران است.

پیرمؤذن یادآور شد: مواد اولیه ارزان قیمت و پرداخت یارانه به کالاهای ضروری مردم توسط دولت پر تلاش ایران موجب شده تا شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید در کشور ایران فراهم شود.

وی ادامه داد: با حذف یک‌طرفه ویزا و روادید از سوی ایران برای تجار و مردم آذربایجان شاهد حضور حداکثری مردم آذربایجان در ایران و شهرستان‌های مرزی هستیم و انتظار تجار و مردم ایران نیز از دولت آذربایجان این است که با اقدامی مشابه و حذف ویزا و روادید حداقل برای تجار و بخش خصوصی موجب گسترش و رونق فعالیت‌های اقتصادی دو کشور شوند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت جدید در ایران گفت: با به روی کار آمدن دولت جدید و اعتدال در ایران دیدگاه‌های دولت و بخش خصوصی به یکدیگر نزدیک شده و هر دو در کنار هم برای توسعه و بسط تولید ملی و صادرات بسیج شده‌اند.

وی افزود: هم دولت و هم بخش خصوصی در ایران با شعار اعتدال در سطح بین‌المللی برای کم کردن اثر تحریم و از بین بردن آن تلاش می‌کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، سیاست ، اعتدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.