رئیس مجلس دومای روسیه در رأس هیئتی متشکل از مقامات رسمی و کارشناسان به زودی برای انجام یک سفر 2 روزه وارد "تاجیکستان" می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس "دومای" روسیه در رأس هیئتی متشکل از مقامات رسمی و کارشناسان به زودی برای انجام سفری 2 روزه وارد "تاجیکستان" می‌شود.
 
منابع رسمی ضمن اعلام این خبر به رسانه‌ها گفتند که بازدید این مقام عالی‌رتبه روسیه قرار است روزهای 9 و 10 سپتامبر (مطابق با 17 و 18 شهریور ماه) انجام ‌گیرد.
 
به گفته این منابع، رئیس مجلس روسیه در این بازدید با "امامعلی رحمان" رئیس جمهور "تاجیکستان" و "شکورجان ظهوراف" رئیس مجلس نمایندگان دیدار و مسائلی را در جهت تعمیق و تسریع اجرای توافقات دوجانبه و همچنین توسعه همکاری‌های بین‌ پارلمانی بحث و بررسی خواهد کرد.
 
کارشناسان سفر این مقام عالی‌رتبه مجلس روسیه را به روند تحقق توافقات "امامعلی رحمان" و "ولادیمیر پوتین"، ارتباط می‌دهند.
 
به گفته این کارشناسان درحالی که "رحمان" در پایان مذاکرات مسکو به خبرنگاران اعلام کرد که "تاجیکستان" توافقنامه‌های مربوط به تمدید زمان حضور پایگاه نظامی 201 را در اوایل پاییز تصویب می‌کند و این تصمیم مسلما در پی وعده‌هایی از سوی مقامات کرملین در جهت تصویب اسنادی برای به‌کارگیری تسهیلات اقامت و کار مهاجران تاجیک و لغو عوارض گمرکی از صادرات مواد سوختی روسیه به" تاجیکستان" گرفته شده‌ است.
 
این کارشناسان معتقدند که مقامات سطح عالی روسیه و "تاجیکستان" بار دیگر با برگزاری دور تازه مذاکرات در دوشنبه مفاد اصلی این توافقنامه‌ها را با درنظرداشت پیشنهادات «دوشنبه» در جهت تسریع اجرایی این موافقتنامه‌ها تکمیل و تأیید خواهند کرد.
 
به گفته آنان، موضوع تمدید زمان حضور پایگاه نظامی روسیه در "تاجیکستان" قبل از خروج نیروهای ناتو از افغانستان یک موضوع کلیدی در روابط مسکو و دوشنبه بوده و به این دلیل است که هر 2 طرف در این زمینه و همچنین اجرایی شدن توافقاتی در زمینه کمک‌های اقتصادی مالی و فنی به ارتش تاجیک و تقویت همکاری‌های متقابلا سودمند تلاش می‌کنند.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس 
برچسب ها: گزارش ، باشگاه ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار