سخنران حرم مطهر رضوي گفت: تكريم والدين در تمامي اديان الهي و مكاتب غيرالهي بسيار تأكيد شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،زهرا حیدری در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف اسلامی که در رواق دارالاجابه قبل از نماز ظهر و عصر ويژه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: دین مبين اسلام بعد از ایمان به خداوند و داشتن تقوای الهی، احترام به والدین و رعایت حقوق آنها را مطرح كرده است.
وي خاطرنشان كرد:‌ تربیت فرزند به معناى فراهم آوردن مقدمات لازم براى به فعلیت رساندن قواى بشری در راه تقرّب الهی است که این عمل نیازمند آگاهى و تمرین عملى می‌باشد.

اين استاد حوزه با اشاره به اهمیت تربیت فرزند از منظر اسلام تصریح کرد: براساس آیات و روایات، انتقال عقاید صحیح به فرزندان، تكلیف بزرگى است که بر عهده والدین گذاشته شده است، زیرا تأثیر عقاید آموزش داده شده به فرزند در آینده او غیر قابل انکار خواهد بود.

وی افزود:
نگاه محبت‌آمیز فرزندان به پدر و مادر عبادت محسوب شده و نیکی به آنان فقر و تنگدستی را از بین می‌برد؛ در حالی که از واجبات الهی نیز محسوب می‌شود.
يادآور مي‌شود؛ سلسله جلسات سخنراني و بيان معارف ديني ويژه خواهران همه روزه قبل از نماز ظهر و عصر از سوي اداره تبليغات اسلامي و مناسبت‌هاي ويژه آستان قدس رضوي در رواق‌هاي دارالاجابه و دارالحكمه حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود./س


برچسب ها: تکریم ، والدین ، ادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.