اعتصاب غذای زندانیان در کالیفرنیا در حالی وارد هشتمین هفته خود می شود که اعتراض فعالان حقوق بشر علیه شرایط زندانها در این ایالت ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، زندانیانی که در کالیفرنیا اعتصاب غذا کرده اند مصمم هستند به انفرادی پایان دهند. آنها از هشتم ژوئیه دست از غذا کشیده اند. گروههای حقوق بشر و حتی سازمان ملل متحد نیز شرایط این زندانها بویژه نگاه داشتن زندانیان را در انفرادی غیرقابل قبول و مصداق شکنجه می دانند. 
بنی سیگال از زندانیان سابق در کالیفرنیا گفت آنها زندانیان را در اتاقهای بسیار کوچک که پنجره ای بسیار کوچک دارد بیش از بیست و دو ساعت تنها نگه می دارند. معمولا این اتاقها از نظر بهداشتی نیز شرایط خوبی ندارد. من خودم مدتی را در انفرادی بودم و بعد از آنکه به علت فشار روانی به یکی از نگهبانان حمله کردم یک دوره دیگر به انفرادی افتادم. با ادامه اعتصاب غذای زندانیان مقامات ایالت کالیفرنیا تحت فشار فزاینده برای پایان دادن به شرایط غیرقابل تحمل زندانها و کم کردن از جمعیت زندانیان هستند. جری براون فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد با اختصاص بودجه ای سیصد میلیون دلار قصد دارد شماری از زندانیان را به زندانهای خصوصی منتقل کند. اما فعالان می گویند این کار هیچ کمکی به حل مشکلات اصلی زندانیان نمی کند. 
سوزان تورنتون زتینو از فعالان حقوق زندانیان گفت هر سال بودجه زندانها بیشتر می شود اما وضع زندانیان هر سال بدتر می شود زیرا اساسا صنعت زندانها به صنعتی پرسود تبدیل شده است و به همین علت هر سال بر شمار زندانیان افزوده می شود. دولت باید این بودجه را برای آموزش و توجه بیشتر به نیازهای اقلیتها صرف کند تا زمینه های ارتکاب جرم کمتر شود. متاسفانه دولت دنبال این است افراد را با کمترین اشتباه روانه زندان کند زیرا می خواهد صنعت زندانها پررونق باشد. 
لوپه رینوزو از بستگان یکی از زندانیان کالیفرنیا گفت متاسفانه دولت آمریکا فقط کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می کند و می گوید کار آنها اشتباه است در حالیکه عزیزان ما در زندانهای کالیفرنیا شکنجه می شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار