اجراي طرح كشاورزي حفاظتي رشد 10 درصدي توليد محصولات درواحد سطح را افزايش مي‌دهد.

محمدحسين محسني، كارشناس تامين منابع آب كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت كشاورزي حفاظتي به ويژه در زمين‌هاي ديم گفت: كشاورزي حفاظتي سيستمي است كه با حداقل بهره‌برداري از ادوات كشاورزي با يك روش بيولوژيك قابليت دارد موضوع ارتقا كمي وكيفي توليد را مدنظر قرار مي‌دهد.
 
وي ادامه داد: اين طرح كمتر از 5 سال است كه در ايران عملي شده و با اجراي آن 20 درصد كاهش مصرف سوخت ادوات كشاورزي را شاهد بوديم.  
 
اين كارشناس با بيان اينكه كشاورزي حفاظتي با مشاركت خود كشاورز اجرا مي شود، گفت: در اين سيستم مديريتي كشاورزي خود كشاورز بر زمين خود مديريت مي‌كند كه اين امر سبب كاهش هزينه توليد تا سقف 40 درصد مي‌شود.  
 
محسني تاكيد كرد: كاهش نوبت آبياري دو تا سه نوبت در هفته از جمله صرفه‌هايي است كه اين سطح از كشاورزي نوين براي كشاورز به ارمغان مي‌آورد.
 
وي تصريح كرد: ايجاد تعادل در توليد در زمين‌هاي كشاورزي از جمله استفاده بهينه از كشاورزي حفاظتي است كه سبب افزايش سه تا چهار هكتار در ساعت و كاهش مصرف بذر و نهاده‌ها مي‌شود.  
 
محسني خاطرنشان كرد: آمارها در زمين‌هاي كشاورزي اين طرح رشد 10 درصدي توليد را در واحد سطح نشان مي‌دهد كه اميد است با اعتماد به مديريت كشاورزي مردمي اين ميزان افزايش يابد.
 انتهاي پيام/  

برچسب ها: محسنی ، تامین ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار