رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: بازمهندسی شبکه مراقبت های اولیه منوط به وضعیت شهری است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر زالی در جلسه شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران در دفتر وزیر بهداشت گفت: البته برخی از کارهای انجام شده در شهرداری تهران برای تمام کلانشهرهای کشور می تواند الگو باشد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بازمهندسی شبکه مراقبت های اولیه باید پوشش جمعیتی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز ارتقا یابد گفت: سکونت غیررسمی در حاشیه شهرها بالغ بر 13 درصد جمعیت شهرهاست که برای توسعه برنامه های سلامت اجتماعی در این مناطق توجه به دو مساله مهم توانمندسازی و مشارکت جویی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر زالی افزود: گاهی ناهمگونی در بحث شاخص های سلامت دیده می شود که البته مختص ایران نیست و در دنیا نیز چنین چیزی وجود دارد ولی در هر حال 52 شاخص سلامت اجتماعی به تصویب شورای عالی سلامت رسیده است که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرا نشدن برخی از مصوبات این شورا گفت: طبق مصوبات باید تا شهریورماه 92 مسئولیت هر دستگاه در این حوزه شناخته می شد که هنوز انجام نشده است.

وی به واگذاری بسیاری از امور در بخش بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه این سیاست به عنوان یکی از برنامه های وزیر بهداشت نیز اعلام شده است./ح
برچسب ها: مهندسی ، بهداشت ، دکترزالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار