در شرایطی که تحریم ظالمانه دشمن و افزایش قیمت ارز موجب افزایش هزینه های درمانی شده باید خیرین و مسئولان کشور برای تسهیل ارائه خدمات در حوزه سلامت دست در دست هم دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اولین نشست نیکوکاری سلامت کودکان در مرکز طبی کودکان صبح امروز پنج شنبه هفتم شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولان و خیرین در سالن شماره 3 این مرکز برگزار شد. 
 
 منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست با اظهار خوشحالی از حضور در جمع خیرین حوزه سلامت، ارتقای سلامت را رکن اول تمام جوامع دانست و افزود:  هم اکنون به دلیل افزایش  هزینه های بهداشت و درمان و وجود بحران در حوزه سلامت کشور  این مهم در اولیت جامعه قرار  می گیرد. 
 
 وی از پیشرفت تکنولوژی در زمینه تجهیزات پزشکی را به عنوان عوامل افزایش انتظارات مردم در جهت ارتقای خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان یاد کرد تصریح کرد: افزایش امید زندگی موجب طول عمر افراد تا 11 سال شده و به تناسب آن هزینه های  حوزه سلامت نیز افزایش یافته است. 
 
 همچنین، رژیم غذایی و سبک زندگی نامناسب موجب افزایش بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، فشار خون ، قلبی و ... شده که با وجود پرداخت توان مالی پایین دولت که تنها یک چهارم هزینه های درمانی بوده ، پرداخت هزینه های درمانی که متاثر از افزایش قیمت ارز و تحریم ظالمانه دشمنان است، بیماران را با مشکل روبرو می کند . 
 
منصوری  با بیان اینکه کودکان بیمار از معصومیت خاصی برخوردار بوده و کمک به آنها اجر معنوی مضاعفی را به همراه دارد، اذعان داشت: خیرین می توانند برای تسهیل پرداخت هزینه های  درمانی نقش موثری را در حوزه سلامت داشته کما اینکه موجب تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار باید به غیر از دغدغه بیماری، در دوزغ دیگری نداشته باشد ، می شوند بنابر این باید تمام افراد جامعه و مسئولان کشور دست در دست هم برای رسیدن به این هم مهم تلاش کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار