در محدوده سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي بهره برداري از 10 نيروگاه با ظرفيت 5156 مگاوات صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: با هدف استفاده مطلوب از انرژي هاي تجديدپذير بويژه خورشيدي و با استفاده از ظرفيت بند 69 قانون بودجه 92، بزودي در استان خراسان نصب نيروگاه هاي کوچک خورشيدي در ساختمان هاي اداري، مسکوني و تجاري آغاز مي شود.

وي اظهار داشت: شرکت برق خراسان تأمين برق سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي را با 10 درصد مجموع مشترکان برق کشور به عهده داشته و ازطريق چهار خط 400 کيلوولت با شبکه سراسري کشور ارتباط دارد.

وي افزود: در محدوده اين سه استان، 10 نيروگاه با ظرفيت 5156 مگاوات در حال بهره برداري است.

متولی زاده ادامه داد: برق خراسان افزون بر تأمين برق مشترکان استان هاي خراسان، بخشي از انرژي برق استان هاي يزد، سمنان، مازندران و سيستان و بلوچستان و نیز کشور افغانستان را تأمين مي کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان تصريح کرد: انرژي توزيع نشده به ازاي هر مشترک در شبکه برق خراسان حدود يک پنجم کشور و ميزان تلفات شبکه انتقال، فوق توزيع و توزيع پنج درصد کمتر از متوسط کشور است و بر این اساس، برق در خراسان با کيفيت بهتري توليد و عرضه مي شود.

وي افزود: وجود نيروهاي توانا، داشتن منابع غني انرژي ازجمله باد و خورشيد و تأمين برق کشورهاي همجوار را از ویژگی هاي برق خراسان عنوان کرد.

وي به اتوماسيون پست ها و نيروگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر، اتوماسيون و هوشمندسازي شبکه برق يکي از اولويت هاي اصلي صنعت برق بوده و در اين راستا برق خراسان به عنوان قطب اتوماسيون کشور معرفي شده است.

متولي زاده افزود: افزايش بهره وري، افزايش قابليت اطمينان، مانور شبکه، کاهش تلفات و انرژي توزيع نشده از اهداف اصلي اتوماسيون است و در زمان حاضر بيش از 24 پست انتقال و فوق توزيع مجهز به اين سامانه است.

وی گفت: از ديگر فعاليت هاي مهم برق خراسان، طراحي و ساخت داخل سامانه اسکاداي ملي در اين زمينه است.

مديرعامل شرکت برق منطقه اي خراسان تصريح کرد: بزرگترين واحد نيروگاه بادي کشور به ظرفيت 1.5 مگاوات در ابتداي امسال در خواف به بهره برداري رسيد و در طي اين مدت بيش از سه ميليون و 500 هزار کيلووات ساعت برق توليد کرده که به صرفه جويي در مصرف 900 هزار ليتر گازوئيل و جلوگیری از انتشار بيش از 2200 تن گاز دي اکسيد کربن منجر شده است.

وی همچنین درخصوص پروژه هایي که قرار است به مناسب هفته دولت در محدوده شرکت برق منطقه ای خراسان به بهره برداری برسد، گفت: در مجموع 13 پروژه شامل 10 پست 132 کيلوولت در شهرستان هاي مشهد، چناران، فاروج، بجنورد، باجگيران، نيشابور و سه خط و کابل تغذيه 132 کيلوولت با هزينه اي افزون بر 800 ميليارد ريال آماده بهره برداری در هفته دولت است.

برچسب ها: نیروگاه ، برق ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار