دومین سمپوزیوم آسیایی الکترومغناطیس و مهندسی فوتونیک با حضور دانشمندانی از دانشگاه‌های کانادا، ایتالیا، آلمان، دانمارک و ترکیه در سالن پتروشیمی تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رییس دانشگاه تبریز ، با بیان اینکه در دین اسلام و به ویژه در قرآن کریم، برای آموختن علم و اهمیت دانش سفارش زیادی شده است،گفت: خداوند متعال برای اهل علم و ایمان جایگاه والایی را قایل شده است.

دکتر پرویز آژیده در ادامه با اشاره به اینکه در صورت کنار هم قرار گرفتن علم و ایمان می توان شاهد توسعۀ همه جانبه گردید، افزود: ترکیب علم و عقل می تواند تمدن ساز باشد و این امر نیز موجب پیشرفت و عدالت در جوامع می گردد.

وی دانش الکترومغناطیس و مهندسی فوتونیک را یکی از فناوری های برتر دنیا بیان کرد و گفت: برگزاری چنین همایش‌های علمی و بین‌المللی در کشورمان با همکاری اساتید و دانشمندان خارجی، نشان‌دهندۀ اوج موفقیت علمی کشورمان در عرصه های مختلف علمی بوده که در این خصوص با ارایۀ مقالات برتر و بحث و تبادل نظر می توان گام‌های موثری را برای پیشبرد و توسعه علمی کشورمان برداشت.

حسن غفوری‌فرد، استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در گشایش این کنفرانس، در خصوص فناوری های نو ظهور، نو آوری و اقتدار ملی به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه امروزه زندگی معمولی انسانها نیز به این علم وابسته است،گفت: با استفاده از این دانش و تکنولوژی، انسان می تواند به موجودی با قابلیت فراتر از انسان امروزی ارتقا یابند.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه با بیان اینکه اقتدار علمی، زمینه ساز اقتدار ملی است، تصریح کرد: امروزه دولت و ملتی توسعه یافته و قدرتمند هستندکه در تولید علم و فناوری با توجه به نیاز آن جوامع پیشتاز بوده و در این مورد سرمایه گذاری لازم را انجام داده باشند.

دکتر علی رستمی، دبیردومین سمپوزیوم آسیایی الکترومغناطیس و مهندسی فتونیک نیز در این آیین با بیان اینکه این کنفرانس سه روزه با همکاری دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه وان کشور ترکیه از امروز به مدت سه روز در تبریز برگزار می گردد، گفت: 200 مقاله به دبیرخانۀ سمپوزیوم آسیایی الکترومغناطیس و مهندسی فتونیک ارسال شده بود که از این تعداد 86 مقاله در طول مدت برگزاری این کنفرانس ارایه خواهد شد که از این تعداد مقالات نیز 44 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوسترمی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم افتتاحیۀ این سمپوزیوم به زبان فارسی و بقیه برنامه های این کنفرانس به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد، گفت: مهندسی فوتونیک، الکترو مغناطیس در مقیاس های نانو و میکرو، الکترومغناطیس محاسباتی، الکترومغناطیس سیالات، الکترو مغناطیس و زمین شناسی، الکترو مغناطیس و سیستم های شیمیایی و مهندسی الکترو مغناطیس از جمله محورهای اصلی این کنفرانس می باشد.

وی، هدف اصلی این سمپوزیوم را ایجاد پلی بین محققان و استادان داخلی با استادان برجسته دانشگاه‌های خارج از کشور در راستای ارتقای دانش مهندسی فوتونیک و الکترو مغناطیس کاربردی در کشور، همچنین بررسی و معرفی قابلیت‌های الکترومغناطیسی برای افزایش رفاه و بهبود کیفیت زندگی جوامع بشری بیان کرد .

بر اساس این گزارش، دکتر پرویز جبه دار مارالانی،استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه بود که در خصوص رشته های بین رشته ای مهندسی صحبت کرد.

یاد آور می شود: درآیین افتتاحیه این سمپوزیوم از دکتر حسن غفوری فرد، استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو شورای انقلاب فرهنگی و دکتر پرویز جبه دار مارالانی،استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تجلیل بعمل آمد.

همچنین در طول مدت برگزاری این کنفرانس، سه سخنرانی کلیدی توسط هیان ایو از دانمارک در خصوص سلول های خورشیدی، سنجای ماتور از کشور آلمان در مورد نانو ذرات مهندسی شده برای کاربردهای سلامت و انرژی و دکتر ابراهیم اصل سلیمانی، استاد دانشگاه تهران در مورد تحولات تولید فناوری ارایه خواهد شد/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.