پزشکان به تازگی دریافته اند که ورزش کردن باعث تقویت نیروی فکر و هوش در افراد می شود به همین دلیل ورزش می توان باعث بهبودی کارها و تحصیل در افراد شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان با بررسی بر روی گروه های داوطلب و دادن تمرینات ورزشی به آنها و گرفتن نتایج عملکرد ذهنی آنها دریافته اند که ورزش کردن برای یک بازده زمانی طولانی می تواند باعث افزایش قوای بدنی و استقامتی و همچنین بالا رفتن قدرت بدن برای حفاظت از خود در شرایط بحرانی و خطر شود.

گفتنی است،: از جمله توانایی نگه داشتن هوا برای مدت زمان بیشتری به نسبت افرادی که اصلا ورزش نمی کنند می تواند در مواقع خطر زیاد در جاهایی که اکسیژن هوا کم است باعث زنده ماندن فرد شود مانند هنگام آتش سوزی ها، که اکسیژن محیط کم است.

همینطور افرادی که ورزش می کنند توانایی بیشتری برای بلند کردن اجسام و اشیاء و همینطور پریدن از روی اجسام و بلندی ها دارند.

افراد ورزشکار و حتی افرادی که به صورت غیر حرفه ای و تنها برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام ورزش می کنند سریعتر می دوند و به دلیل هماهنگی بیشترین اعضای بدن و مغز آنها حرکات کنترل شده و نرم تری در زمان رانندگی داند و کمتر دچار تصادف می شوند./ع2


برچسب ها: ورزش ، فکر ، هوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار