مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از بارگیری و صادرات بالغ بر 11 میلیون تن کالا در بندر جدید آستارا خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فرهاد منتصرکوهساری با اشاره به آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری بندر جدید چند منظوره این شهرستان، اظهار کرد: اکنون فاز نخست بندر آستارا در حال ارائه خدمات تخلیه و بارگیری است که روند فعالیت آن سیر صعودی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 فروند کشتی در بندر آستارا بارگیری شده است، افزود: 11 فروند کشتی صادراتی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

این مسئول اضافه کرد: بندر آستارا ظرفیتی تا سقف 600 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا را دارد و در فاز دوم این بندر تمام محورهای اساسی آن ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، با اشاره به اینکه اقدام‌های توسعه‌ای در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده و وجود شرایط مطلوب، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه کالا در بندر آستارا ارتقا می‌یابد.

وی، نوع کالای صادراتی از بندر آستارا را شامل کربنات کلسیم، پودر صابون، گرانول‌های رنگی، پایدار کننده پی‌وی‌سی، سیمان سفید، پی‌وی‌سی، تیتانیوم دی اکسید و کاشی لعابدار عنوان کرد.

منتصرکوهساری، کالای صادر شده از بندر آستارا به مقصد بنادر باکو و ماخاچکالا بارگیری و صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 11 کشتی به مقصد بنادر دریای خزر از بندر آستارا بارگیری شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 11 میلیون و 135 هزار تن کالا از بندر آستارا به بنادر حاشیه دریای خزر صادر شده است.

این مسئول، رسیدن بندر آستارا به جایگاه واقعی خود را مستلزم شناخت بازار و بازارسازی دانست و یادآور شد: فعالان بندر آستارا باید برای حفظ وضعیت موجود بازارداری کنند.

وی متذکر شد: در بندر تازه تاسیس آستارا باید به ارزش افزوده و فراورده‌های کالا پرداخته شود تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

منتصرکوهساری 11 فروند کشتی بارگیری شده از بندر آستارا را از 20 فروردین امسال تا اول شهریور جاری عنوان کرد.

بندر آستارا نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور است که با ظرفیت نهایی سالانه 3 میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طراحی شده است.

یک‌میلیون و 500 هزار تن کالا با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی است و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری دیگر کالا اختصاص می‌یابد.

نزدیکی بندر آستارا به بندر باکو، بندر آستراخان، ماخاچ‌کالا و اولیا از ویژگی‌های ممتاز بندر آستارا است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.