فرماندار درمیان گفت: در چهارماهه نخست امسال صادرات بازارچه گلورده درمیان به ارزش 29میلیون و 984 هزار و 635 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 61 درصد رشد دارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛رجبعلی براتی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: هدف اصلی احداث و تشکیل بازارچه‌های مرزی تقویت صادرات غیر نفتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نقاط مرزی است.

وی با بیان این که قاچاق کالا و ارز در درمیان نزدیک به صفر است، ادامه داد: در تابستان سال جاری 300 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و لوازم آرایشی و دارویی به عمل آمد که در این راستا چهار متخلف شناسایی شده و یک واحد نانوایی نیز به دلیل نداشتن پروانه پلمپ شد.

فرماندار درمیان تأمین سوخت بازارچه را ضروری‌ترین نیاز تجار و پیله‌وران ایرانی و افغانی دانست و تصریح کرد: مهمترین صادرات شهرستان در چهارماهه اخیر از بازارچه گلورده شامل موکت، فرش، موادغذایی و پسته می‌شود که صادرات هر کامیون پسته با هفت کامیون مصالح ساختمانی برابری می‌کند.

براتی خاطرنشان کرد: در چهارماهه نخست سال جاری صادرات بازارچه گلورده درمیان به ارزش 29میلیون و 984 هزار و 635 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 61 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه خرید کالای خارجی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد و تولیدات داخلی وارد می‌کند، اضافه کرد: لازمه تحقق حماسه اقتصادی حمایت از تولیدات ملی است و شهروندان درمیانی سعی کنند به جای خرید کالاهای بی‌کیفیت خارجی از تولیدات مرغوب داخلی استفاده کنند.

وی افزود: توجه به نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه، توانمندسازی مردم، کاهش هزینه‌های تولید، توزیع و مدیریت مصرف در خانه، اجتماع و محیط‌های اداری، پیش نیاز خلق حماسه اقتصادی است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه مصرف بنزین در شهرستان درمیان سه درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: درمیان کمترین مصرف بنزین را در سطح کشور به خود اختصاص داده که این امر حکایت از عزم جدی شهروندان در استفاده بهینه از این منبع انرژی محدود و دوراندیشی حفظ این فراورده برای آیندگان دارد.

براتی از کاهش 57 درصدی نفت کوره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: میزان مصرف نفت گاز سه درصد کاهش داشته اما شاهد افزایش دو درصدی نفت سفید در شهرستان بوده‌ایم که این رشد طبیعی است./س

برچسب ها: رشد ، صادرات ، بازارچه ، گلورده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.