مدیرعامل بارگاه شمس تبریزی گفت: با ساخت بارگاه شمس تبریزی، خوی را قونیه دیگر می‌سازیم.

شهریار حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در یک سال گذشته برای بهره‌برداری و شروع به کار تولیت بارگاه شمس تبریزی، اظهار داشت: تلاش‌های یک ساله مدیران، مسئولین و مجموعه فرهنگی شهرستان خوی برای به ثمر نشستن تولیت آرامگاه شمس تبریزی، این عارف سالک، امروزه به بار نشسته و تولیت آرامگاه این بزرگمرد تاریخ عرفان، به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: حضور و وجود این تولیت برای شهر خوی فرصت غنیمتی است تا به داشته‌های خود باور داشته و این فرصت‌های کم نظیر در خوی را به سمت و سوی جاذبه‌های گردشگری و جذب مسافرین فرهنگ دوست داخلی و خارجی هدایت کرده و خوی را همچون قونیه سازیم.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه والای شمس در عرفان اسلامی و تاثیر عمیق او بر افکار شاعرانه و عارفانه مولانا، چهره علمی و عرفانی شمس و همایش‌های برگزار شده بیش از هر مسئله‌ای مد نظر بوده و تلاش‌های صورت گرفته باید بر اساس این بینش حقیقی جریان یابد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) برای اعتلای عرفان ناب اسلامی کوشید و ما باید قدردان فرصت به دست آمده برای شناساندن چهره و جلوه واقعی عرفان ناب باشیم.

وی افزود: باید دغدغه‌هایی چون افتادن به ورطه ابتذال در عرفان‌های کاذب را از ذهنیت مسئولین و شهروندان دور ساخته و چهره‌های ماندگار عرفان ناب اسلامی همچون شمس تبریزی را به صورت حقیقی معرفی کنیم.

مدیرعامل تولیت بارگاه شمس تبریزی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم مسئولین و شهروندان فرهنگی شهر از مسئله درویش‌گرایی و صوفی‌گری احساس خطر کنند و امیدواریم که وجود این تولیت و آغاز به کار آن، برای شهر فرهنگی خوی گام مبارکی باشد./س

برچسب ها: شمس ، تبریز ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.