مهمترین اولویت پژوهشی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران انجام پژوهش های کاربردی و محصول محور است.

دکتر مهدی فکور، معاون علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین برنامه پژوهشی دانشکده، سرمایه گذاری برروی پژوهش های محصول محور و دارای مشتری است که باید بصورت هدفمند و در قالب طرح های جامع اساتید تعریف و انجام شود.

وی با اشاره به طرح جامع تحقیقات اعضای هیئت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران افزود: پس از جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه، اساتید با توجه به تخصص، موضوعی را انتخاب می کنند که پس از موافقت گروه و شورای پژوهشی برای تایید و دریافت هر گونه حمایت به دانشگاه ارسال می شود،همچنین  شاخص این طرح ها طوری است که باید ۵ سال زمان اجرا داشته باشد و چنانچه اساتید بتوانند بصورت تیمی طرح جامع را تعریف کنند مورد حمایت ویژه قرار گرفته و اعتبار آنها افزایش پیدامي کند.

معاون علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در خصوص طرح جامع پژوهشی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ طرح جامع مصوب تحقیقاتی در دانشکده داریم که برخی از آنها بصورت‌مشترک تعریف شده است. هدف از اجرای یک طرح جامع پژوهشي ، شکست موضوع تحقیقاتی به پروژه های کوچکتر، جمع کردن نتایج پروژه ها تا رسیدن به هدف نهایی است.

فکور درباره طرح های مصوب دانشکده علوم و فنون نوین اضافه کرد: طراحی منظومه ماهواره ای، ساخت سامانه های سنجش جوی و ساخت پیکو  ماهواره از دیگرطرح های این دانشکده در گروه هوافضا هستند.

عضو گروه هوافضای دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با اشاره افتخارات کسب شده اظهار داشت: پس از تاسیس دانشکده علوم و فنون نوین هسته های فعال دانشجویی شکل گرفت، که توانستیم مقام دوم مسابقات بین المللی کن ست اسپانیا، مقام سوم مسابقات کن ست ملی سازمان فضایی را کسب کنیم ،همچنین در زمینه طراحی هواپیمای بدون سرنشین، مقام سوم طراحی را به دست آوردیم كه. در حال حاضر این فعالیت ها در آزمایشگاه سامانه های فضایی در
حال پیگیری است.

معاون علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با اشاره به راه اندازی تمامی گرایش های رشته مهندسی هوافضا تصریح کرد: گرایش های آیرودینامیک، پیشرانش، مهندسی فضایی، مکانیک پرواز و کنترل، سازه های هوایی و فناوری ماهواره گرایش های گروه هوافضا است و مي توان گفت؛که اين دانشکده کاملترين دانشکده به لحاظ گرایش در رشته هوافضا است، همچنین دکترای رشته های رباتیک و مکاترونیک برای اولین بار در این دانشکده تنظیم شده که پس از موافقت شورای برنامه ریزی دانشگاه و وزارت علوم، در دانشکده راه اندازی خواهد شد.

عضو گروه هوافضای دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با اشاره به مهمترین خواسته از وزیر علوم آینده خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در رشته های نوین که قابلیت تجاری سازی و کسب ثروت را دارد ، توجه به زمینه های پژوهشی در کنار آموزشی، راه اندازی کمیسیون تخصصی رشته های بین رشته ای،حمایت از طرح ها و پژوهش های کلان از دیگر خواسته ها از وزیر علوم آینده است.
برچسب ها: دانشکده ، علوم ، فنون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار