مرکز دریافت و باز تولید اضطراری گاز در میدان گازی شوریجه D از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی آماده بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، میدان گازی شوریجه D به عنوان دومین مخزن ذخیره سازی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در دستور کار توسعه قرار گرفت؛ در این راستا مرکز دریافت و باز تولید اضطراری و خطوط لوله انتقال گاز به تعدادی از چاههای آن هم اکنون آماده به کار است.
 
هم اکنون ١١ حلقه چاه در میدان شوریجه D حفاری و آماده تزریق شده و با طراحی مهندسان این شرکت و با توجه به محدودیت های مالی و با استفاده از نیروهای پیمانکار بومی منطقه، تعداد دو حلقه از چاههای حفاری شده این میدان جهت تزریق و بازبرداشت به مرکز چندراهه اضطراری گاز متصل شده است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در حال حاضر از ٢٧ تیرماه اولین حلقه چاه به تاسیسات مرکز چند راهه متصل و آماده پذیرش گاز و کلیه مراحل طراحی و اجرا با رعایت کامل اصول ایمنی و استاندارهای موجود انجام شده است. همچنین از نکات برجسته قابل ذکر در این طرح، طراحی ویژه ای است که به خوبی و به صورت تمام اتوماتیک و با لحاظ ایمنی کامل جایگزین طرح اصلی شده است.
 
بر اساس این گزارش پروژه عملیات خاکی ، محوطه سازی ، اجرای تاسیسات مکانیکال و لوله کشی، سیستم ابزار دقیق و ایمنی، برق رسانی توسط کابل زیر زمینی به طول ٤٠٠ متر و احداث پست های هوایی ٢٥٠ کیلو ولت/آمپر مرکز دریافت گاز اضطراری به اتمام رسیده است؛ همچنین تهیه و اجرای خطوط لوله تزریق با فشار بالای گاز به طول چهار هزار و ٣٠٠ متر و اجرای تاسیسات لوله کشی ، برق و ابزار دقیق دو  حلقه چاه نیز پایان یافت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، گاز ، شوریجه ، تاسیسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار