تدوین دانش فنی و تولید پنج قلم افزایه‌های سیمان حفاری در داخل کشور با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محقق شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این پروژه طی قراردادی به ارزش حدود ١٣ میلیارد ریال از سوی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی در حال اجراست و تا کنون یکی از این افزایه ها ساخته و به  تولید انبوه رسیده است.
 
این افزایه ها شامل افزایه کنترل کننده افت صافاب دوغاب سیمان برای آب شیرین، افزایه کنترل کننده افت صافاب دوغاب سیمان در دمای بالا، افزایه دیسپرسانت جهت بهبود خواص رئولوژی دوغاب سیمان، افزایه ممانعت کننده‌ی مهاجرت گاز و افزایه سبک کننده دوغاب سیمان است.
 
بر پایه این گزارش افزایه های سیمان یکی از پرمصرف ترین اقلام کاربردی عملیات حفاری چاه های نفت و گاز است که تدوین دانش فنی و ساخت این افزایه ها در حال اجراست و با تولید انبوه یکی از این افزایه ها  هزینه صرف شده برای ساخت تمامی افزایه ها  در مدت حدود ٢ ماه جبران می شود.
 
 هدف از اجرای این پروژه  خودکفایی در تامین کالای مصرفی صنعت نفت و صرفه جویی در هزینه های تامین این اقلام است و بر اساس بررسی های به عمل آمده، تولید انبوه فقط "افزایه ممانعت کننده‌ی مهاجرت گاز" سالیانه بیش ١٦ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی برای کشور خواهد داشت و شاخص برگشت سرمایه در آن فقط دو ماه خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، دانش ، تولید ، حفاری ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار