طرح توسعه فاز 11 ميدان گازي پارس جنوبي به عنوان آخرين پروژه باقي‌مانده از اين ميدان، در قالب قرارداد بيع متقابل به شركت پتروپارس واگذار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيدهادي ميرباقري مدير پيگيري پروژه‌هاي پتروپارس با اعلام اين خبر افزود: در پي عملكرد موفق شركت پتروپارس و پيشرفت چشمگير در فازهاي 12 و 19، قرارداد توسعه فاز 11 ميان شركت نفت و گاز پارس به نمايندگي از شركت ملي نفت ايران و شركت پتروپارس به امضا رسيد.

ميرباقري با اشاره به حضور پتروپارس از ابتدا تا انتهاي ميدان پارس جنوبي، اظهار داشت: شركت پتروپارس از آغاز فعاليت پارس جنوبي با هدف خودكفايي و انتقال دانش به شركت‌هاي ايراني حضور داشت و توانست با موفقيت فازهاي 1، 4و5، و 6و7و8 را به سرانجام برساند و اكنون نيز طي قراردادي در قالب بيع متقابل و در مدت 52 ماه مامور اجراي آخرين فاز اين ميدان مشترك شده است.

وي افزود: بر اساس اين قرارداد ساخت و نصب دو سكوي سرچاهي (پايه و عرشه) و حفر 12 حلقه چاه در هر سكوي سرچاهي در دستور كار قرار گرفته و دو خط لوله 32 اينج هر يك به طول حدود 135 كيلومتر جهت انتقال گاز به خشكي ساخته مي‌شود.

اين مدير نفتي، توليد روزانه 2 ميليارد فوت مكعب گاز ترش و 80 هزار بشكه ميعانات گازي را از محصولات فاز 11 ذكر كرد و گفت: ساخت تاسيسات دريافت و جداسازي و تثبيت ميعانات و مخازن ذخيره ميعانات در خشكي و ساخت و نصب تاسيسات صادرات ميعانات گازي (SBM) از ديگر اجزاي اين قرارداد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار