نماينده اسبق آمريکا در سازمان ملل متحد اذعان کرد حمله به سوريه باعث سرنگوني نظام بشار اسد نمي شود و تنها مي تواند اوضاع را پيچيده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز، جان بولتون در گفتگو با اين شبکه درباره بحران سوريه و احتمال حمله آمريکا به اين کشور گفت البته مطمئن نيستم اين حمله چه نتيجه اي خواهد داشت. کاملا روشن است که اين حمله نمي تواند بشار اسد را سرنگون کند و از نظر مادي نيز نفعي براي شورشيان ندارد. اين کار همچنين مي تواند اوضاع را خيلي پيچيده تر کند. در هر صورت من فکر نمي کنم در افکار عمومي مردم آمريکا حمايت زيادي براي عمليات نظامي گسترده عليه سوريه وجود داشته باشد. اما اروپايي ها بيش از آمريکا بر مداخله نظامي در سوريه اصرار دارند و همين مسئله فشارها بر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را بيشتر کرده است. وزير خارجه فرانسه گفته است بايد حتما کاري انجام شود اما دولت فرانسه معتقد است اين کار را بايد آمريکا انجام دهد. 

بولتون افزود اوباما حدود يک سال پيش خط قرمز را براي دولت سوريه تعيين کرد . به همين علت اوباما به شدت تحت فشار است. من فکر مي کنم احتمال اينکه شوراي امنيت سازمان ملل متحد استفاده از نيروي نظامي را عليه سوريه مجاز بداند در حد صفر است بويژه که روسيه و چين حاضر نيستند هيچ قطعنامه اي را براي حمله به سوريه بپذيرند. بنابراين چنين حمله اي فقط مي تواند خارج از چارچوب سازمان ملل متحد باشد و براي مثال با همکاري آمريکا و فرانسه باشد. 
برچسب ها: بولتون ، حمله ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار