نظرسنجي رويترز و موسسه ايپسوس نشان مي دهد آمريکايي ها به شدت مخالف مداخله آمريکا در جنگ داخلي سوريه هستند و معتقدند حتي در صورت تاييد گزارش هاي منتشر شده درباره استفاده دولت سوريه از سلاح هاي شيميايي ، واشنگتن بايد از درگيري در اين کشور دور بماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، حدود 60 درصد از آمريکايي ها که در اين نظرسنجي موسسه نظرسنجي ايپسوس و رويترز از آنها سوال شده است گفتند آمريکا نبايد در جنگ داخلي سوريه مداخله کند و تنها نه درصد گفتند به عقيده آنها باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بايد مداخله کند.

نظرسنجي رويترز و ايپسوس که 19 تا 23 ماه اوت انجام شده است نشان داد 25 درصد از آمريکايي ها مي گويند اگر مشخص شود نيروهاي بشار اسد در حمله به غير نظاميان از سلاح هاي شيميايي استفاده کرده اند ، از مداخله آمريکا در اين کشور حمايت خواهند کرد اما 46 درصد از مردم آمريکا همچنان با چنين اقدامي مخالفند. 

در نظرسنجي ديگري که ايپسوس و رويترز 13 ماه اوت انجام داده بودند ميزان حمايت آمريکايي از مداخله نظامي کشورشان در سوريه در صورتي که مشخص شود نيروهاي اسد از سلاح هاي شيميايي استفاده کرده اند 30.2 درصد و ميزان مخالفان با چنين اقدامي 41.6 درصد بود.

اين نظرسنجي ها نشان مي دهد با شدت گرفتن بحران در سوريه مخالفت مردم آمريکا با مداخله اين کشور در يک جنگ داخلي ديگر در خاورميانه رو به افزايش است .

در نظرسنجي اين هفته موسسه ايپسوس و رويترز مشخص 1448 نفر از افراد سوال شوند يا تنها 27 درصد از مردم آمريکا از تصميم اوباما درخصوص ارسال تسليحات براي شورشيان سوري حمايت و 47 درصد با چنين اقدامي مخالفت کرده اند. 

اوباما در حال بررسي گزينه هاي مختلف در مورد سوريه است و گزينه اي که اکثر مردم آمريکا از آن حمايت مي کنند خودداري واشنگتن از مداخله در سوريه است و براساس نظرسنجي اخير چنين گزينه مورد حمايت 37 درصد از مردم آمريکاست.

گزينه ديگري که چندان مورد حمايت نيست و تنها 12 درصد از مردم آمريکا از آن حمايت کرده اند شامل حملات هوايي عليه سوريه باهدف کمک به شورشيان سوري است. ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه نيز تنها توانسته است حمايت 11 درصد از مردم آمريکا را به خود جلب کند . در اين نظرسنجي همچنين تنها چهار درصد از آمريکايي ها از حمله نيروهاي آمريکايي به سوريه حمايت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار