مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: میزان خسارات سیل اخیر در این استان برآورد شده و منتظر تصویب نامه هیئت وزیران و اعلام به بانک‎های عامل برای آغاز پرداخت تسهیلات به سیل زدگان هستیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالرضا مرادزاده امروز در زاهدان، اظهار داشت: در مجموع در سیل اخیر استان به 3500 واحد مسکن شهری و روستایی در شهر‌ستان‌های سراوان، مهرستان، سیب‌سوران، خاش، ایرانشهر، نیکشهر و زاهدان آسیب وارد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای جبران این خسارت پیش بینی شده تا 20 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای مسکن شهری و 15 میلیون تومان نیز به بخش روستایی عطا شود.

این مسئول ادامه داد: البته مبلغی نیز به عنوان کمک بلاعوض همانند سایر استان‌های درگیر بازسازی به سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود، البته همه این موارد با تایید هیئت دولت قابل پرداخت است.

عضو شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان در زمینه زمان پرداخت تسهیلات، تصریح کرد: برآورد‎های میزان خسارات و تهیه اسناد مثبته به اتمام رسیده، و گزارش آن به ستاد مدیریت بحران نیز ارسال شده است و منتظر تصویب نامه هیئت وزیران و اعلام به بانک‎های عامل برای آغاز پرداخت تسهیلات به سیل زدگان هستیم.

مرادزاده تلاش نمایندگان مردم شهرستان های سراوان و خاش اشاره کرد و اذعان داشت: نمایندگان با پیگیری‎های فراوان کمک های زیادی برای تسریع در آغاز روند بازسازی داشته اند و بنیاد مسکن را در این مسیر کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه پرونده‎های متقاضیان دریافت شده و منتظر مصوبه دولت هستیم، متذکر شد: متاسفانه بیشترین خسارت به خانه‌های خشتی و گلی وارد شده و عملاً امکان استفاده از آنها را برای مردم غیر ممکن ساخته است، امیدواریم با تصویب نامه دولت بتوانیم هر چه زودتر از دغدغه مردم خسارت دیده بکاهیم./ج1

برچسب ها: زاهدان ، سیل ، بانک ، سیل زدگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.