بازیگر فیلم سینمایی آل گفت: هر خانواده روش تربیتی متفاوتی دارد، بعضی از والدین به فرزندانشان اجازه استفاده از رایانه را نمی‌دهند و برخی دیگر، بر استفاده فرزندانشان از بازی‌های رایانه‌ای هیچ کنترلی ندارند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «همایون ارشادی» به استقبال مخاطبان از برخی فیلم ها اشاره کرد و افزود: فیلم ها و سریال هایی قابلیت تبدیل به گیم را دارد که در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند.
وی ادامه داد: بازی های بومی که به دست طراحان ایرانی ساخته می شوند باید حاوی نشانه های فرهنگی باشد و اگر می خواهند ازسریال های وطنی دراین خصوص استفاده شود باید به شکل جذاب و ماجرا جویانه  مراحلی را طراحی کنند که فکر مخاطب درگیر شود.
به عقیده ارشادی هنوز بازی های ساخت داخل که معروف و درعین حال جذاب باشد را نداریم و این صنعت سالهاست که در دست سازندگان غربی قرار دارد.
به گفته وی، در بازی های ایرانی سوژه و طراحی مناسب و جذاب کمتر دیده می شود و همچنان بازی های بومی به سطح بازی های غربی نرسیده است.
 بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون گفت: برای آنکه از دامنه  تاثیرات بازی های غربی روی افکارکودکان کاسته شود باید بازی های این قشرآسیب پذیر را کنترل کرد. 
وی تاکید کرد: با وجود خشونت در تولیدات خارجی این گونه بازی ها برای تخلیه انرژی نوجوانان و جوانان مناسب است، اگر استفاده از گیم با برنامه و زمانبندی شده باشد تاثیرات منفی کمتری خواهد داشت.
ارشادی برنامه ریزی برای ارایه بازی های مفید، جذاب و آموزنده را بر گروه های سنی نوجوانان و جوانان ضروری و برگزاری نمایشگاه گیم را ایده خوبی برای اجرای این برنامه عنوان کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار