معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برگزاری آزمون تشخیص HIV با استفاده از کیت تشخیص سریع در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این آزمون از شهریورماه سال جاری در مراکز دولتی شامل مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مراکز بهداشتی درمانی منتخب، بیمارستان‌ها، مراکز متادون درمانی، تسهیلات زایمانی و کلینیک مثلثی زندان‌ها به صورت رایگان، محرمانه و همراه با مشاوره قبل و بعد از آزمایش انجام خواهد شد.

وی افزود: در فاز دوم استفاده از کیت‌های تشخیص سریع اچ.آی.وی توسعه و انجام این آزمون در مراکز خصوصی که شرایط لازم را دارند با تعرفه‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت امکان‌پذیر خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استفاده از این کیت‌ها به صورت خودآزمون امکان‌پذیر نیست و باید همراه با مشاروه انجام گیرد، گفت: برای استفاده صحیح از این کیت‌ها 80 نفر از کارکنان ستادی و مراکز منتخب آموزش‌های لازم را در قالب مباحث تئوری و عملی در یک کارگاه دو روزه کسب کردند.

خواجه‌ئیان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فراهم کردن دسترسی عمومی مردم به خدمات آموزشی، مشاوره و انجام تست اچ.آی.وی است که اجرای این طرح در راستای آن است.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور اطمینان از اعتبار عملکرد سیستم و کیفیت اثربخشی استفاده از کیت آزمون سریع تشخیص اچ.آی.وی، تیم ممیزی متشکل از کارشناسان ایدز و امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی نظارت مستمر بر مراکز انجام دهنده این طرح خواهند داشت.
برچسب ها: بوشهر ، کیت ، hiv
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.