امام جمعه ماکو گفت: چالش اصلی انقلاب‌ها تغییر جهت‌گیری‌ها است و بنابراین انتظار ملت ایران از رئیس جمهور و هیئت دولت توجه به جهت‌گیری انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ایوب رنجبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آثار و برکات تقوا بر علم، خرد و دانش‌اندوزی، اظهار داشت: تقوا در جامعه آثار فرهنگی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید اگر شما اهل تقوا باشید، برکات زمین و آسمان را بر شما ساری و جاری می‌کنیم.

رنجبری به فرا رسیدن روز پزشک اشاره کرد و گفت: از دیدگاه اسلام پزشکان دارای جایگاه والایی هستند و این شغل برابر با شغل انبیا محسوب می‌شود.

امام جمعه ماکو بر لزوم فرهنگ‌سازی در ارتباط با نهادینه کردن فرهنگ احترام و حرمت به جامعه پزشکی تاکید کرد و افزود: انتظار ما از جامعه پزشکی که متشرع و انقلابی هستند، توجه و عنایت ویژه به اقشار کم‌درآمد، محروم و مستضعف جامعه است.هزینه‌های درمان بخش عمده‌ای از سبد اقتصادی خانوار را به خود اختصاص داده است.

رنجبری به شاخص‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین وظیفه رئیس جمهور گشایش اقتصادی و ایجاد غنا در مملکت است.

وی ارتقا فرهنگ، فکر و عمل دینی را از سایر وظایف رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: چالش اصلی انقلاب‌ها تغییر جهت‌گیری‌ها است و بنابراین انتظار ملت ایران از رئیس جمهور و هیئت دولت توجه به جهت‌گیری انقلاب اسلامی است.

رنجبری با بیان اینکه مسائل معیشتی مردم به یک مشکل و معضل عمده تبدیل شده است، اضافه کرد: جهت‌گیری کلان دولت در ارتباط با تسهیل زندگی برای مردم قرار گیرد./س

برچسب ها: انقلاب ، ماکو ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.