واتیکان قضاوت و صدور پیش‌هنگام هرگونه حکمی در خصوص حقیقت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مردود دانسته و دخالت داشتن ارتش این کشور در استفاده از این سلاح‌ها را مورد شک قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  دام پرس، سراسقف سیلوانو توماسی نماینده ارشد پاپ در دفتر سازمان ملل طی مصاحبه خود با شبکه رادیوئی واتیکان گفت: برای صدور حکم قطعی می بایست تا روشن شدن کامل ابعاد موضوع و پیداکردن شواهد کافی صبر کنیم. همچنین وی این سوال را مطرح کرد که چه کسی از این جنایت نفع خواهد برد.
او بار دیگر تاکید کرد که واتیکان مخالف هرگونه دخالت نظامی در سوریه است و تنها راه حل در این کشور گفتگوی میان طرف‌های درگیر و ایجاد حکومت انتقالی دانست.
وی اظهار داشت که تجربه جهانیان در عراق و افغانستان نشان داد که دخالت نظامی در کشورهای دیگر هیچ‌گاه نتیجه مطلوبی درپی نداشته است.
در همین راستا روزنامه السفیر با اشاره به جنجال درباره سلاح شیمیایی در غوطه دمشق آورده است: چرا غربی ها و آمریکایی ها در رفتن به شورای امنیت برای متهم کردن نظام سوریه درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در غوطه دمشق دچار تردید هستند؟
این رسانه می نویسد: منابع عربی دلیل آنرا روایت عملیات گلوله باران شیمیایی که هنوز به طور رسمی منتشر نشده است اما تصاویر ماهواره ای و اسناد روسی آن را مورد تایید قرار می دهد، دانسته اند.
در نشست اخیر شورای امنیت که چند روز قبل برگزار شد روس ها روایتی مستند را ارائه کردند که آمریکایی‌ها نتوانستند خلاف آن را ثابت کنند زیرا تصاویر ماهواره ای آمریکایی نیز به نتایج مشابهی رسیده بود که عبارت بود از به کارگیری دو موشک از سوی گروه های مسلح سوری بوده است.
این رسانه می افزاید: بشارالجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به سرعت از دمشق به نیویورک با شواهدی که از اسناد روس‌ها حمایت می کرد بازگشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار