در شرایط کنونی صد در صد عملیات خاک ورزی مزارع کشور به صورت مکانیزه انجام می شود که سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت می گیرد.

علی روانی پور کارشناس مکانیزاسیون خدمات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : با توجه به اعتبارات دولتی در سال های اخیر جایگزینی مکانیزاسیون با ابزار و روش های سنتی در کشاورزی از روند مطلوبی در کشور برخوردار بوده است .

وی گفت :این روند موجب ایجاد رقابت و ارتقای کیفی تولیدات ماشین ها و ادوات کشاورزی و همچنین ترویج و ارتقای شناخت بهره برداران مکانیزاسیون کشاورزی شده است .

روانی پور با اشاره به مزایای مکانیزاسیون گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید به سمت روش هایی از مکانیزاسیون گام برداریم که علاوه بر تولید انبوه محصولات کشاورزی در استفاده از آب و منابع آبی صرفه جویی کنیم.

وی تصریح کرد:امروز تولیدکنندگان متعددی در عرصه مکانیزاسیون کشاورزی جهت رفع نیازهای ماشینی بخش کشاورزی در کشور وجود دارد و در همین راستا باید به کیفیت ماشین های کشاورزی توجه شود .

این کارشناس با بیان آمارهای موجود این بخش اظهار داشت : در شرایط کنونی صد در صد عملیات خاک ورزی مزارع کشور به صورت مکانیزه انجام می شود که سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت می گیرد .

روانی پور تآکید کرد :ماشین آلات کشاورزی نیازمند کیفیت است که دولت باید اعتبارات لازم را برای این امر در ردیف بودجه قرار دهد .

این کارشناس خاطر نشان کرد : 95 درصد از تولید محصولات کشاورزی باتکنولوژی و صنعت داخلی کشور تولید می شود .استفاده از مکانیزاسیون در کشاورزی نیازمند فرهنگ سازی است تا بدون آسیب به کشاورزان افزایش تولید در واحد سطح را شاهد باشیم .

برچسب ها: خاک ، حفاظت ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار