سردبیر روزنامه الاهرام مصر گفت: شماری از شهروندان مصری از آزاد شدن حسنی مبارک خشمگین و از محقق نشدن اهداف انقلاب ناامید هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، اشرف العشری در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از قاهره درباره اقدام دادگاه مصر در آزاد کردن حسنی مبارک دیکتاتور سابق این کشور گفت: آزادی حسنی مبارک و قرار گرفتن وی در وضع حبس خانگی بر اساس قانون فوق العاده کنونی در مصر است که تا یک ماه دیگر ادامه خواهد یافت. حاکم نظامی و معاون وی اختیار دارد چنین قانونی را برای جلوگیری از درگیری ها و تنش ها در کشور اجرا کند. تنش های شدیدی در مصر وجود دارد و بسیاری از مصر های و انقلابیون که در انقلاب بیست و پنجم ژانویه سال 2011 مشارکت داشتند احساس ناامیدی می کنند و بر این باورند همه اهداف این انقلاب بر باد رفته و هیچ یک از اهداف این انقلاب محقق نشده است چرا که بیشتر عناصر بازداشت شده رژیم حسنی مبارک آزاد شده اند. نگرانی هایی درباره وقوع تظاهرات مردم در مصر وجود دارد و این که خطراتی جان حسنی مبارک را تهدید کند و به این دلیل حازم الببلاوی نخست وزیر مصر بر اساس اختیارات خود حسنی مبارک را در وضع حبس خانگی قرار داد.
وی درباره مخالفت برخی از حقوقدانان مصری با قرار دادن مبارک در حبس خانگی افزود: در صورتی که کشور اوضاع عادی داشت چنین انتقادی قابل قبول بود ولی نخست وزیر مصر به مدت یک ماه وضع فوق العاده را در کشور برقرار کرده است. در حالی که بسیاری می خواهند به امنیت مصر ضربه بزنند نخست وزیر این کشور با صدور این قانون تلاش می کند با چنین تنش هایی مقابله و امنیت کشور را حفظ کند. زمانی که وضع فوق العاده در کشور پایان یافت، حبس خانگی مبارک نیز تمام و در آن زمان تصمیم گیری می شود که آیا مبارک آزاد شود یا این که به دلیل وخیم بودن وضع جسمی خود همچنان در بیمارستان نظامی بماند.
العشری درباره ادامه بازداشت اعضای ارشد اخوان المسلمین در مصر افزود: مقامات ارتش و نیروهای امنیتی مصر بر اساس راهبردی امنیتی در این زمینه عمل می کنند و برنامه زمان بندی آن نیز مشخص شده است. بر اساس این طرح اعضای ارشد و میانی اخوان المسلمین در قاهره و استان های دیگر بازداشت می شوند. پس از این که این اعضای اخوان المسلمین بازداشت شدند به نظر می رسد وضع فوق العاده از بین خواهد رفت. اعضای اخوان المسلمین نقش مهمی در برگزاری تظاهرات و هرج و مرج در مصر داشتند. وزارت کشور مصر شصت تیم خود را در قاهره و استان های دیگر مصر برای بازداشت اعضای اخوان المسلمین بسیج کرده است.

برچسب ها: مصر ، مرسی ، مبارک ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار