يك كارشناس امور اقتصادي گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي مرجع كارشناسي معتبري است كه باعث افزايش نظارت بر تصميم گيري هاي دولت مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسن شيرازي احياي اين سازمان را از رويكردهاي مثبت دولت يازدهم ارزيابي كرد و افزود: نظارت كارشناسي مستقل در اين سازمان به ترميم و انضباط مالي و بودجه اي كشور كمك مي كند.

وي اظهار كرد: بازگشت اين سازمان به چرخه نظارتي كشور از اعمال نظرهاي شخصي در تصميم هاي مالي جلوگيري مي كند و تخصيص اعتبار و عملياتي شدن بودجه روند منطقي تري خواهد داشت.

اين استاد دانشگاه و رييس اسبق اداره دارايي و امور مالياتي شهرستان كاشان، انحلال سازمان برنامه و بودجه و سپردن اختيارات آن به معاونان استانداران را اشتباهي بزرگ دانست.

وي خاطرنشان كرد: تخصيص و برنامه ريزي بودجه امر كارشناسي و حياتي در فرآيند توسعه است و با توجه به اعمال نظر استانداران، تصميم گيري و نظارت كارشناسي از عهده معاونت استاندار خارج است.

مشاور اسبق معاون وزير اقتصاد و دارايي، روند تخصيص اعتبار طرح ها در دولت قبل را غيركارشناسي دانست و گفت: دقت نظر كارشناسي در سازمان مديريت براي تخصيص بودجه به طرح ها از هدر رفتن منابع كشور جلوگيري و برنامه ريزي براي عملياتي كردن طرح ها را ممكن مي كند./ز.

برچسب ها: اصفهان ، سازمان ، مدیریت ، و ، برنامه ، ریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.