به گزارش خبرنگار باشگاه
خبرنگاران اصفهان، محسن پارسامقدم در همايش برنامه راهبردی مديريت مصرف آژانس
بين المللي انرژي در اصفهان افزود: مصرف كنندگان برق در ايران به دليل پايين بودن
قيمت انرژي انگيزه چنداني براي ورود به مساله مديريت مصرف ندارند لذا گام اول در
اين بخش را بايد شركت توزيع برق بردارد.
وي مديريت مصرف را فعاليتهايي دانست كه در
منحني مصرف برق تاثير گذاشته و منافع شركت برق و مشتركان را برآورده سازد.
هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس افزود:
مديريت مصرف برق باعث كاهش هزينه صورتحساب مشتركان و كاهش نياز به ايجاد
نيروگاههاي جديد و گسترش شبكه توزيع مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه شركت توزيع برق بايد
از اين مساله استقبال كند تصريح كرد: شركت توزيع برق نبايد نگران كاهش درآمد و
نقدينگي خود به دليل مديريت مصرف باشد بلكه بايد از اين موضوع بعنوان فرصت و در
جهت افزايش توليد و ثروت جامعه استفاده كند.
اين كارشناس مهمترين راهكارهاي مديريت مصرف
را راهبردهاي ناشی از شبكه و محيط زيست و
بازار برق دانست و گفت: راهبردهاي منبعث از شبكه شامل كاهش تقاضاي برق از شبكه،
راهبردهاي بازار برق شامل پاسخگويي بار و محيط زيست شامل كارايي انرژي است.
وي استفاده از دانش و نخبگان را در اين
راستا ضروري دانست و گفت: مديريت مصرف برق بايد به گونه اي باشد كه منجر به افزايش توليد و ثروت
جامعه شود.
همايش برنامه راهبردی مديريت مصرف آژانس بين المللي انرژي روز چهارشنبه در شركت توزيع برق استان اصفهان برگزار شد/ز