یک استاد رشته مدیریت راهبردی دانشگاه گفت:بانوان با استفاده از خلاقیت و ایده پردازی می توانند بدون داشتن سرمایه اولیه اقدام به کارآفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «فاطمه مهاجرانی»در نشست آموزشی «کارآفرینی زنان بدون سرمایه» کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان سرمایه اجتماعی را به عنوان نوعی "علاج همه مشکلات” جامعه مدرن تعریف کرد و گفت:ایده اصلی این است که شبکه‌های اجتماعی دارای ارزش هستند و مانند سرمایه فیزیکی و مالی منجر به افزایش بهره وری می شود.

وی از بانوان خواست که به جای اینکه به فکر تامین سرمایه برای کارآفرینی باشند به فکر تولید ایده جدید و خلاقیت در ایده پردازی باشند.

این استاد رشته مدیریت راهبردی دانشگاه، سرمايه گذاران مخاطره پذير را يكي از حلقه هاي اصلي وعوامل كليدي رشد و پيشرفت خلاقيت ، نوآوري وكارآفريني برشمرد و گفت:آنها تامين كننده ارزشمندي براي شركت هاي نوپا هستند وتعداد سرمايه گذاران مخاطره پذير يك شاخص نوآوري محسوب مي شود.
در ابتدای این همایش رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق اصفهان گفت:رویکرد کمیسیون در توانمند سازی بانوان در عرصه کارآفرینی با برگزاری همایش های آموشی و انتقال تجربه مورد تاکید قرار گرفته است.

«زهرا اخوان نسب» با اشاره به تشکیل کانون زنان بازرگان و تلاش برای رفع مشکلات بانوان فعال اقتصادی گفت:تشکل های بانوان می توانند مسایل و مشکلات پیش روی بانوان در بخش های مختلف را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به حضور 60 درصدی بانوان در دانشگاههای کشور گفت:متاسفانه از ظرفیت بانوان تحصیل کرده در بخش اقتصاد استفاده نمی شود و سهم بانوان در اقتصاد کشور به کمتر از 15 درصد رسیده است.

در پایان این همایش از خانم تهرانی کارآفرین حوزه نانو تکنولوژی تجلیل شد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۸:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
سلام
ممنون از مطلب جالبتون
من همیشه حسرت میخورم که خانمها سرمایه مملکت رو در زمینه تحصیل صرف میکنن ولی ازش استفاده ای نمیشه
کاش روزی بیاد که همه تحصیلکرده ها شکوفا شن