سالانه 150 هزار تن کشمش در کشور تولید می‏ شود.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، رئیس اتاق مشترک ایران و چین در حاشیه پانل تخصصی صادرات کشمش در جمع خبرنگاران در کشور سالانه حدود 3 میلیون تن انگور تولید می‏ شود.

عسگر اولادی  با اشاره به اینکه از میزان انگور تولید شده حدود 700 تا 800 هزار تن انگور برای تبدیل شدن به کشمش مورد استفاده قرار می‏ گیرد،  افزود :در مجموع سالانه 150 تا 160 هزار تن کشمش در کشور تولید می‏ شود.

 

رئیس اتاق مشترک ایران در زمینه کشمش نیز با بیان اینکه تولید انگور در کشور سابقه 3 هزار ساله دارد، اضافه کرد: ایران سومین کشور تولید کننده کشمش در جهان است.

عسگر اولادی با اشاره به اینکه باید کیفیت کشمشهای تولیدی در کشور بهتر از گذشته باشد، ادامه داد: 80 درصد از کیفیت کشمش‏ ها در حد درجه اعلی است و 20 تا 25 درصد کیفیت نامطلوبی دارد.

 

وی با بیان اینکه خوش قولی صادرکنندگان سبب حفظ بازارهای جهانی می‏شود، تاکید کرد: صادرکنندگان خشکبار عملکرد بسیار خوبی در بخش صادرات داشتند.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه میزان ارزآوری ثابت کشمش به صورت متوسط 300 تا 500 میلیون دلار برآورد شده است، اضافه کرد: این ارزآوری بر اساس نوسانات قیمت‏ها بالا و پایین می‏رود.

عسگر اولادی با بیان اینکه کشورهای مختلفی از جمله در اروپا، روسیه، آسیای میانه، خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا کشمش ایران را خریدار هستند، ادامه داد: در مجموع 60 کشور خواستار کشمش ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشمش در نهمین و دهمین جایگاه صادراتی کشور قرار دارد، یادآور شد: در بخش خشکبار نیز دومین جایگاه را پس از پسته به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در ادامه سخنان خود به برگزاری کنفرانس بین‏ المللی با عنوان کشمش در کشورهای مصرف کننده و تولید کننده اشاره و خاطر نشان کرد: اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران نیز در این کنفرانس حضور می‏ یابد./ب

 

 

 

 

 

 

 


برچسب ها: تولید ، کشمش ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.