نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه استان بوشهر اخلاق را يكي از مهم‌ترين اركان تمدن اسلامي دانست و گفت: امروز بايد به مقوله اخلاق در احياي تمدن اسلامي توجه بيشتري كنيم و نقش بسيج اساتيد در احياي اين امر مهم مي‌تواند تعيين‌كننده باشد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي  چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، آيت‌الله صفايي بوشهري در روز دوم اجلاس سراسري بسيجيان اساتيد كشور در حضور جمع كثيري از اساتيد بسيجي كشور در حرم مطهر رضوي اظهار داشت: امروز بايد به مقوله اخلاق در احياي تمدن اسلامي توجه بيشتري كنيم و نقش بسيج اساتيد در احياي اين امر مهم مي‌تواند تعيين‌كننده باشد.

وي با تاكيد براينکه امروز دانشمندان جهان اسلام بايد به دنبال شكستن انحصارهاي علمي در علوم راهبردي باشند، تصريح کرد: دانشمندان جهان اسلام بايد دستاوردهاي علمي خود را با مباني اخلاق در جهان گسترش دهند.

صفايي بوشهري با اشاره به اينکه تمدن اسلامي داراي چهار ضلع است و تمامي اركان آن داراي ارتباط مي‌باشند، افزود: نظام معرفتي جامعه، مديريت سياسي كشور، نهادينه شدن مباني اخلاقي و نقش مردم از اضلاع تمدن‌هاي اسلامي است.

وي اخلاق را يكي از مهم‌ترين اركان تمدن اسلامي دانست و گفت: اخلاق نمايانگر چشم‌انداز ظهور علم و توليد فكر است و امروزه مي‌توان چالش‌هاي اخلاقي را در دنيا به راحتي احساس كرد.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه بوشهر انقلاب اسلامي ايران را در جهان طلوع تجلي اخلاق دانست وخاطرنشان كرد: تشكل‌هايي مانند بسيج اساتيد بايد دانش را به مدار اخلاق برگردانند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار