مدیر فناوری اطلاعات و حلقه‌های علمی سازمان بسیج اساتید گفت: بسیج اساتید با ایجاد مشارکت و همکاری بین اساتید متعهد دانشگاه‌ها و هم افزایی علمی و معنوی بین آنان می‌تواند زمینه تحقق دانشگاه اسلامی را فراهم آورد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، روابط چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، محمدحسین نیکونژاد درآستانه برگزاری اجلاس سالانه این سازمان در مشهد طی گفتگویی، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید می تواند در زمینه تحول فکری در فراگیری آموزش با برگزاری جلسات هم اندیشی و کنفرانس های متعدد نقش موثری داشته باشد.

وی ابراز داشت: بسیج اساتید باید با ایجاد شبکه علمی کشور، انسجام  و هم افزایی توانمندی های اساتید علاقه مند و دانشجویان  تحصیلات تکمیلی تحت نظر آن ها، زمینه مشارکت همه دانشگاهیان را در این جهاد علمی فراهم کرده و از طریق آن کمک جدی به مسئولان و دولتمردان برای حل معضلات علمی و فنی ارائه نماید.     

وی بااشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری نظام گفت: بسیج اساتید با ایجاد ارتباط و شفافیت تصمیم های سیاسی کشور بین مسئولان نظام و دانشگاهیان، زمینه تحقق حماسه سیاسی را فراهم نماید.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه حماسه سیاسی با شرکت گسترده مردم در انتخابات اخیر تحقق یافته و با ادامه حضور آنان در صحنه های انقلاب استمرار خواهد یافت، اظهار داشت: اساتید کشور با ارتقای درک سیاسی دانشجویان و تبیین سیاست های کشور، می توانند  زمینه مشارکت بیشتر آن ها را در امور سیاسی و  خلق حماسه های بعدی سیاسی  فراهم نمایند .

وی افزود: در راستای تحقق حماسه سیاسی، بسیج اساتید می تواند  با ایجاد ارتباط سازنده بین مسئولان سیاسی کشور از یک سوطرف و اساتید، دانشجویان و مسئولین دانشگاه ها از دیگرسو، به شفافیت تصمیم های سیاسی کشور و رفع ابهام این مسائل برای دانشگاهیان کمک نماید .

نیکونژاد ادامه داد: برگزاری هم اندیشی در موضوعات مختلف سیاسی، اجرای پژوهش های کاربردی در بحث سیاست داخلی کشور توسط  دانشگاهیان، ایجاد بستر گفت گو و تعامل بین مسئولان و دانشگاهیان  ازجمله فعالیت هایی  است که بسیج اساتید می تواند زمینه اجرای آن را برای ادامه خلق حماسه سیاسی فراهم آورد .

وی با اشاره به تجربه حاصل از تشکیل هزاران حلقه علمی تخصصی توسط بسیج اساتید در دانشگاه ها، با دعوت از اساتید صاحب نظر در امور اقتصادی شبکه تخصصی موضوعی در شاخه های مختلف اقتصاد، بیان کرد: بسیج اساتید  باید با ارجاع موضوعات، مسائل و معضلات کشور و پژوهش های کاربردی در بحث اقتصادی به کارگروه های علمی اساتید، زمینه مشارکت صاحبنظران را در حل مسائل  و نیازهای کشور به ویژه در حوزه اقتصادی بوجود آورد .

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار