جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور مسئولیت اصلی بسیج اساتید را مبتنی بر آرمان‌ها دانست و گفت: اساتید همواره سعی می‌کنند که از طریق فضای دانشگاهی سطح گفتمان سیاسی جامعه را به رشد و بالندگی برسانند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، حسن مرادي طي گفتگويي اظهار داشت:  مسئولیت اصلی بسیج اساتید مبتنی بر آرمان‌هاست؛ بنابراین اساتید همواره سعی می‌کنند که از طریق فضای دانشگاهی سطح گفتمان سیاسی جامعه را به رشد و بالندگی برسانند.

وی مهم‌ترین هدف سازمان بسیج اساتید را تربیت و مدیریت نیروهای سیاست‌گذار در حوزه‌های مختلف دولتی نظیر حوزه قوه مجریه و مقننه دانسیت و گفت: با توجه به این که علوم‌انسانی موجود وارداتی بوده و دارای آفت و امراض گوناگونی است، بنابراین حل مسایل جامعه از طریق برنامه‌های راهبردی در یک فرایند طولانی امکان‌پذیر است و این روند توسط بسیج اساتید اداره می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به تاسیس سازمان بسیج اساتید در سال 79 که در دانشگاه فردوسی مشهد و علم و صنعت تهران کلید خورد، تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید از یک و نیم سال پیش به صورت نظام‌مند فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار داد و به طور جدی در قالب کارگروه‌های تخصصی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اهم دغدغه‌های رهبر انقلاب در مقوله دانشگاه‌های کشور گفت: جامعیت مسایل علمی، دغدغه‌های سیاسی، توجه به مسایل نخبگان علمی، حل معضلات اقتصادی، صنعت و.. از جمله مهمترین اهداف این سازمان است.

مردای خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن هر دولتی بسیج اساتید همواره به فعالیت خود ادامه داده است، اما برخی دولت‌ها به خاطر همراهی، به این حرکت رو به رشد سرعت داده و گاهی مانع نیز توسط برخی ایجاد شده است، اما کسی توان متوقف کردن آن را ندارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، بسیج ، اساتید ، آرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار