در افتتاحیه نمایشگاه مکتب سقاخانه بر ضرورت توجه به اصالت های هنرهای ایرانی اشاره شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، افتتاحیه نمایشگاه مکتب سقاخانه باحضور حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرنیا، احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و هنرمندان تجسمی کشورمان در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش، حیمد شاه آبادی در این مراسم گفت: امیدوارم این اقدام خوب که در موزه هنرهای معاصر تهران صورت گرفته فصل جدیدی را از هنر رقم بزند.

وی افزود: مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران که بنیان چنین حرکتی را گذاشتند شایسته تقدیر هستند، چرا که روش و شویه ای را نمایش دادند که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اینکه در هنر و خلق آثار هنری نگاهی به سنت و آیین های این مرز و بوم داشته باشیم اهمیت ویژه ای دارد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: توجه به سنت و نمادهایی که فرهنگ دینی ما به آن تعلق دارد حرکت به قهقرا و عقبگرد نیست، بلکه حرکتی به سوی جلو است.

وی اظهار داشت: اگر در خلق آثار هنری بر اصالت های خودمان تکیه کنیم و همیشه ریشه های خود را بنمایانییم و اصالت های فرهنگی و دینی را بشناسیم دیگر اثر هنری در خلا خلق نمی شود.

معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: وقتی که مکتب سقاخانه پایه ریزی شد ونقشی که هنرمندان توانستند با این جنبش ایجاد کنند بسیار مهم است.

شاه آبادی تصریح کرد: هنرمند می تواند مفاهیم و آموزه های هنری را در قالب آثار هنری ارائه کند و خود یک جریان هنری را خلق کند.

گفتنی است، نمایشگاه مکتب سقاخانه با بیش از 90 اثر از هنرمندانی چون فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، مسعود عربشاهی و حسین زنده رودی در گالری های موزه هنرهای معاصر تهران به مدت 3 ماه ادامه خواهد داشت./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار