جمهوري‌خواهان آمريکا معتقدند هيلاري کلينتون قرار است نامزد حزب دموکرات براي انتخابات رياست‌جمهوري 2016 باشد و به همين خاطر به شدت به طرح دو شبکه‌ تلويزيوني براي تهيه مستند درباره زندگي او حمله کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي دويچه وله نوشت:‌ دو شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان و ان‌بي‌سي در آمريکا در تدارک ساخت مجموعه‌هاي مستندي درباره زندگي هيلاري کلينتون، وزير پيشين امور خارجه ايالات متحده‌اند و اين موضوع اعتراض جمهوري‌خواهان را برانگيخته است.

به اعتقاد جمهوري‌خواهان اين اقدام، مصداق بارز تبليغات براي هيلاري کلينتون است که نامزد بالقوه انتخابات رياست‌جمهوري آتي است. آنها به همين خاطر تهديد کرده‌اند که در صورت اجراي اين طرح، حق پخش مناظره‌هاي مقدماتي انتخابات رياست‌جمهوري 2016 را از اين دو شبکه سلب خواهند کرد.

اعضاي کميته ملي جمهوري‌ خواهان به اتفاق آرا به اجماع رسيدند که در صورت بي‌اعتنايي مسئولان اين شبکه‌ها به درخواست آنها، بايد هرچه زودتر تهديدات خود را عملي کنند.

رئيس اين کميته در نشست حزب جمهوري‌خواه در بوستون، گفت: ما با صدايي متحد به رسانه‌ها اعلام کرده‌ايم که خرج چند ميليون دلاري آنها براي مطرح کردن هيلاري کلينتون آن هم به صورتي کاملا جانب‌دارانه، پي‌آمدهاي جدي براي‌شان خواهد داشت.
      
هيلاري کلينتون، از ديپلمات‌هاي برجسته آمريکايي است که در طول چهار سال تصدي وزارت امور خارجه ايالات متحده، ستايش بسياري از ناظران سياسي را برانگيخت و توجهي کم‌سابقه را به خود جلب کرد. بسياري از تحليلگران او را محتمل‌ترين و البته مناسب‌ترين گزينه حزب دموکرات براي دوران پس از اوباما مي‌دانند.

اين گزارش در ادامه افزود :‌ هنوز هيلاري کلينتون رسما درباره برنامه‌هايي که براي آينده سياسي خود دارد در محافل عمومي اطلاعاتي ارائه نکرده، اما تهديدهاي جمهوري‌خواهان در حالي که هنوز سه سال به انتخابات آينده رياست‌جمهوري در اين کشور مانده، نشان از اين دارد که احتمال نامزدي او براي رياست‌جمهوري را بسيار قوي ارزيابي مي‌کنند.

او پيش‌تر در سال 2008 از جمله رقباي باراک اوباما براي نامزدي حزب دموکرات بود، اما سرانجام اين آقاي اوباما بود که در انتخابات درون‌حزبي به عنوان نامزد نهايي برگزيده شد. در صورتي که هيلاري کلينتون نامزد انتخابات 2016 شود و بتواند اکثريت آراء شهروندان آمريکايي را به دست آورد، نخستين رئيس‌جمهور زن ايالات متحده خواهد بود.

پيش‌تر ميشل اوباما، همسر رئيس‌جمهور آمريکا، در مصاحبه با مجله "پريد" گفته بود که اين کشور اکنون آماده پذيرش يک رئيس‌جمهور زن است و او مطمئن است که در طول عمر خود رئيس‌جمهور زن ايالات متحده را خواهد ديد، اما از اظهار نظر درباره احتمال نامزدي هيلاري کلينتون در انتخابات آتي خودداري کرده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار