جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران از چگونگي تشكيل گروه هاي جستجو و نجات خبر داد و گفت: تشكيل گروه هاي جستجو و نجات در منطقه 11، قدمي مؤثر با هدف توانمندسازي محلات در مواقع بحراني است.

عادل قايق ور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: انجام عمليات جستجو و نجات مصدومين و حادثه ديدگان در موقعيت هاي بحراني به تنهايي از عمده دولت ها خارج بوده و اجراي عمليات موفق با هدف كاهش خسارات و تلفات تنها در سايه تلاش هاي گروهي جامعه امكان پذير خواهد بود.
وي افزود: همانطور كه نتيجه تحقيقات در تمام دنيا نشان داده است، حدود 70 درصد نجات ديدگان در حوادث توسط افراد محلي يا كساني كه در زمان حادثه در محيط حاضر بوده اند، نجات يافته اند، از اين رو آموزش و توانمندسازي سرمايه هاي انساني محلات در زمينه هاي عمليات جستجو، امداد و نجات، در راستاي تحقق اهداف مردم محوري و افزايش مشاركت مردمي در سطح محلات شهر تهران، اقدام مؤثري در جهت تسريع در خدمات رساني به آسيب ديدگان در بحران هاي احتمالي خواهد بود.
وي همچنين اظهار داشت:‌ گروه هاي جستجو و نجات، افراد جستجوگر و ياري رسان به آسيب ديدگان و مواقع بحراني هستند كه پس از ملي فرآيند فراخوان، توجيه، انتخاب، آ‌موزش، سازماندهي و تجهيز، به عنوان نزديكترين و در دسترس ترين امدادگران در مواقع ضروري، نقش ويژه اي در ارتقاء فرهنگ نودوستي، كمك رساني و ديگرخواهي داشته و در ترويج ابعاد مختلف آموزشي مديريت بحران در سطح محله نيز مثمر ثمر خواهند بود.
قايق ور معتقد است، از اهداف مهم اجراي اين طرح مي توان به توانمندسازي جوامع محلي براي آمادگي مقابله با بحران، واكنش مفيد اضطراري در هنگام بروز بحران، كاهش خسارات احتمالي ناشي از وقوع بحران و ايجاد پل ارتباطي و تعامل بين جوامع محلي و سيستم دولتي مديريت بحران اشاره كرد./ف
برچسب ها: تشکیل ، گروه ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.