دستغيب:

حضور کمرنگ دستگاه دیپلماسی در پرونده هسته‌ای باید اصلاح شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که هنوز بحثی درباره انتقال پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای عالی امنیت ملي به وزارت خارجه نشده است، گفت: نظر بنده است که حضور کمرنگ دستگاه دیپلماسی در پرونده هسته‌ای باید اصلاح شود.

 "احمدرضا دستغیب" نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان این که درباره انتقال پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه هنوز بحثی نشده است، گفت: نظر شخصی بنده این است که وزارت خارجه،‌ دستگاه دیپلماسی کشور است بنابراین حضور دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه و همچنین وزیر مربوطه خصوصاً با توجه به نقشی که دکتر ظریف می‌تواند در مذاکرات داشته باشد ارزشمند است.   
 
وی در ادامه افزود: منتها برای هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف در داخل کشور، طبیعتاً وزارت خارجه نمی‌تواند نقشی را که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دارد ایفا کند.   
 
نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملي تصريح کرد: نقش شورای عالی امنیت ملي یک نقش ستادی و هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌های مختلف در راستای منافع ملی جمهوری اسلامی است، بنابراین معتقدم چون بحث مذاکرات مرتبط با دستگاه‌های مختلف داخل کشور است، لازم است یک هماهنگی صورت گیرد.   
 
دستغیب ادامه داد: براین اساس معتقدم ستاد مربوط به مذاکرات و هماهنگ کننده بین دستگاه‌ها باید دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باشد، اما بحث رایزنی‌ها و مذاکرات طبیعتاً با توجه به کارکشتگي دیپلمات‌هایی که در حوزه دیپلماسی داریم در اختیار وزارت خارجه قرار گیرد.   
 
وی در پایان خاطر نشان ساخت: از آن جا که حجم کار سنگين و سطح کار بالا است، طبیعتاً این مسئله باید فراتر از حیطه وظايف یک دستگاه باشد باشد، اما این که مثل سابقه حضور دیپلمات‌ها یا وزیر امور خارجه کمرنگ باشد باید اصلاح شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پرونده ، ایران ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار