مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا گفت: تا پایان امسال5 جلد کتاب از از آثار ارزشمند شیخ الرییس ابن سینا چاپ می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، توکل دارائی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان  با اشاره به اینکه بنیاد بوعلی سینا یک نهاد ملی و بین المللی است گفت:جلد اول کتاب قانون به زبان عربی تصحیح شده و تا پایان شهریور ماه چاپ می شود.
وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایران با کمک بنیاد بوعلی سینا پس از 9 سال تلاش مقالات و آثار بوعلی سینا را گردآوری کرده اند گفت: این آثار به همراه مقالاتی که در سال 88 به همایش بین المللی حکمت سینوی ارسال شد در غالب 3 جلد کتاب به زبان عربی و انگلیسی تا پایان سال 92 چاپ می شوند.
وی تاکید کرد: کتاب ابن سینا پژوهی نیز تهیه و تدوین شده و تا چند ماه آینده به چاپ می رسد.
دارائی با اشاره به سالروز تولد بوعلی سینا در یکم شهریور گفت: با رایزنی های انجام شده بین دستگاه های مختلف استان برنامه صبح بخیر ایران در روز پنج شنبه 31 مرداد به صورت زنده در محوطه آرامگاه بوعلی سینا اجرا می شوند.
وی ادامه داد: در این برنامه آیت اله محمدی رییس بنیاد بوعلی سینا و نماینده ولی فقیه در استان به همراه استاندار همدان حضور دارند.
وی با اشاره به روز پزشک و بزرگداشت حکیم و دانشمند بزرگ تاریخ ایران گفت: به همین مناسبت بنیاد بوعلی سینا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی از 26 پزشک نمونه استان قدر دانی می کند.
وی گفت: به مناسبت روز همدان  برنامه هایی در شامگاه پنج شنبه و جمعه با حضور مسئولان ، پزشکان ، گردشگران و مردم همدان در محوطه آرامگاه بوعلی سینا برگزار می شود./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.