اغلب افراد وقتي رژيم غذايي سالمي دارند خوشحال هستند اما اغلب پس از مدتي دچار نوعي بي‌انگيزه گي مي‌شوند و ممکن است رژيم غذايي خود را ديگر رعايت نکنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، يکي از دلايل خستگي و بي انگيزه‌گي افرادي که رژيم غذايي سالم دارند، عدم توانايي آنها براي خوردن غذا و يا ميان وعده در زمان‌هايي است که آنها زمان و مکان مناسب براي رعايت رژيم غذايي خود را ندارند، مثلا در سفر، کار و يا مهماني که در اين مواقع افراد يا مجبور به شکستن رژيم غذايي خود مي‌شوند و يا گرسنه مي‌مانند که باعث ضعيف و بيمار شده آنها در دراز مدت مي‌شود.

گفتني است: پرهيز از خوردن برخي از غذاها هم مي‌تواند سبب بروز خستگي روحي و افسردگي در افراد شود.

بررسي ها نشان مي دهند: برخي از غذاهاي سالم مانند سيب‌زميني و ماکاروني در صوتيکه به ميزان مناسب خورده شوند باعث چاقي مفرط در فرد نمي‌شوند و مصرف آنها در کنار رژيم غذايي مي‌تواند يک نوع تنوع به روحيه‌ي فرد بدهد.

در عين حال چيدمان اشتباه ميوه‌ها و سبزيجات بخصوص سبزيجات مي‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشي در فرد و در نتيجه بي‌انگيزگي او شود همينطور عدم مصرف  گوشت قرمز نيز مي‌تواند باعث ضعف عضلاني و کم خوني در فرد شود، به همين دليل پزشکان توصيه مي‌کنند تا افراد رژيم غذايي سالم خود هميشه تنوع ايجاد کنند تا مانع از بروز بي انگيز‌ه‌گي در انها شود./ح
برچسب ها: رژیم غذایی ، کسالت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار