اکثر سوله هاي صنعتي به طور صحيح براي جلوگيري از اتلاف انرژي عايق کاري نشده است و اين خود عامل افزايش مصرف انرژي در بخش صنعت مي شود.

مهندس احسان کريمي بخش کارشناس مصارف انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: يکي از دلايل مصرف بالاي انرژي در کشور لندن بودن آن است.

وي با اشاره به اينکه بيشترين مصرف انرژي در بخش صنايع است گفت: در بخش صنايع مقداري از انرژي صرف تهويه مطبوع مي شود که در کشور ما بيشتر بحث گرمايش مطرح است وبخش ديگر صرف دستگاههاي صنعتي مي شود.

کريمي بخش افزود: با استفاده از تکنولوژي جديد، شاهد کاهش مصرف انرژي خواهيم بود.

اين کارشناس مصرف انرژي تصريح کرد: اکثر سوله هاي صنعتي به طور صحيح براي جلوگيري از اتلاف انرژي عايق کاري نشده است و کارفرما نيز حاضر به پرداخت هزينه مجدد جهت عايق کاري نيست و اين خود عاملي بر افزايش مصرف انرژي مي شود.

وي خاطرنشان کرد: با تعيين استانداردي براي ساختمان هاي صنعتي که کارفرما را موظف به رعايت آن در ساخت سوله و کارگاههاي صنعتي کند و در صورت عدم رعايت اين استاندارد اجازه بهره برداري به کارفرما داره شود يک راهکار مناسب براي جلوگيري از اتلاف انرژي در بخش صنعت خواهد بود.

کريمي بخش در پايان افزود: قبل از توجه به استفاده از تکنولوژي سيستم هاي گرمايش و سرمايش بايد به ساختمان هاي صنعتي و کارگاه ها و سوله ها توجه کرده و چرا که با عايق کاري صحيح و جلوگيري از اتلاف انرژي براي مصرف انرژي کم کار فرما مي تواند از دستگاههايي با تکنولوژي جديد براي کاهش مصرف انرژي استفاده کند و اين باعث مي شود که مصرف انرژي در بخش صنعت کاهش چشمگيري داشته باشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سوله ، انرژی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار