رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: رعایت نکات ایمنی برای کاهش تصادفات و حفظ ایمنی هموطنان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی امری ضروری است.

عباس فرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: دور دوم سفرهای تابستانی از 17 مرداد ماه آغاز شده و تا 31 شهریور ماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: هدف پلیس راه فرماندهی آذربایجان غربی ایجاد زمینه مناسب در راستای ارتقای امنیت ترافیکی محورها با همکاری سایر دست‌اندرکاران امر ترافیک جاده‌ای است.

فرمانی تصريح کرد: در راستای تحقق این اهداف ضمن اینکه پلیس راه وظایف ذاتی و قانونی خود را انجام خواهد داد از تمامی مردم آذربایجان غربی تقاضا داریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ما را در این وظیفه خطیر یاری کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی یادآور شد: داشتن ترافیکی ایمن مستلزم مشارکت تمامی اقشار جامعه و علی الخصوص کاربران جاده‌‌ای است.

وی با اشاره به نکات ایمنی مورد نیاز برای شهروندان در سفر، ابراز داشت: اگر فاصله مناسب با سایر وسایل نقلیه به ویژه با وسیله نقلیه جلویی حفظ شود در مواقع ضروری و رویارویی با موقعیت‌های مخاطره آمیز سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید عکس‌العمل نشان دهید.

فرمانی افزود: برای رعایت و محاسبه فاصله مناسب با وسیله نقلیه جلویی می‌توان سرعت خودرو را به 10 تقسیم و حاصل آن را در همان عدد ضرب نمایی کنید.

وی با تاکید بر اینکه کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده، خاطرنشان کرد: بستن کمربند ایمنی یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان و سرنشینان خودرو است.

فرمانی اذعان کرد: قبل از هر سفر باید از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید و اگر سفر شما طولانی باشد هر دو ساعت یک‌بار توقف و وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفتگو نکنید، ادامه داد: خوردن و آشامیدن در حین رانندگی عمل خطرناکی است.

وی عنوان کرد: اگر به هر دلیل در جاده به ویژه در بزرگراه‌ها ناچار به توقف شدید حتی‌الامکان وسیله نقلیه خود را از سطح سواره‌رو خارج کنید و با قرار دادن علائم ایمنی رانندگان دیگر را مطلع سازید و در چنین شرایطی پس از پیاده شدن از خودرو به صورت ناگهانی وارد جاده نشوید.

فرمانی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز برابر با احتمال وقوع خطر و تصادف است، ادامه داد: اگر دچار حادثه شدید بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیس با شماره تلفن 110 تماس بگیرید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.