رییس تئاتر شهر کرمانشاه، از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا معیار و فرمولی مشخصرا برای تخصیص اعتبارات تولید آثار هنری ارائه دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سعید جمشیدی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای تئاتردر استان کرمانشاه طی سالهای اخیر گفت: طی این سالها در زمینه جذب مخاطب هم توانسته ایم کارهای بسیاری انجام دهیم، بطوریکه در بدترین شرایط در حال حاضر 70 تا 80 درصد سالن های تئاتر شهر مملو از جمعیت است.

وی با گله مندی از تخصیص کم اعتبارات از سوی مرکز به منظور تولید آثار هنری اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر کمترین تخصیص بودجه به استان کرمانشاه داده شد و تئاتر استان تنها با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فعالیت خود ادامه داد.

به گفته جمشیدی اعتبارات تخصیص داده شده از تهران برای شهرستان‌ها بسیار کم بوده، به گونه‌ای که یک دهم اعتبار اجرای یک نمایش در تهران به عنوان اعتبار یک سال استان‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که استان کرمانشاه علاوه بر اینکه همواره در زمینه تولید آثارجزء سه استان برتر کشوربوده، در سال گذشته هم با اجرای 1700 نمایش توانست رکورد اجراهای عمومی کشور را بشکند.

رییس تئاتر شهر کرمانشاه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید و معاونین هنری این وزارتخانه خواست تا پرداخت اعتبارات معیار و فرمول خاصی پیدا کند و بر اساس انرژی و وقتی که هنرمندان تئاتر هر استان و نیز تعداد اجراهای تئاتر، اعتبارات تخصیص داده شود./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.