مدیر گروه گوش و حلق و بینی بیمارستان امام(ره) اهواز گفت: تمامی عمل های انجام شده در مرکز کاشت حلزون تاکنون موفقیت آمیز بوده اند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر نادر صاکی اظهار داشت: بعد از شروع به کار مرکز "کاشت حلزون"در خرداد 92، در حال حاضر نهمین عمل در این مرکز با موفقیت انجام شده است و تعداد 22 بیمار در نوبت کاشت حلزون و دریافت پروتز قرار دارند که به محض وصول پروتزها این بیماران بصورت روزانه تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: امیدواریم که آمار جراحی های ما تا پایان سال 92 به بیش از 50 عمل برسد.

دکتر صاکی در خصوص وضعیت بیماران این مرکز بعد از انجام عمل جراحی "کاشت حلزون"گفت: خوشبختانه این بیماران بعد از عمل در وضعیت بسیار خوبی از نظر دریافت صوت و شنیدار قرار دارند و در حال حاضر در مرحله آموزش گفتار هستند که طی 100 جلسه تحت آموزش گفتار قرار خواهند گرفت تا انشاالله گفتاری نزدیک به گفتار طبیعی پیدا خواهند کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارزیابی قبل از عمل اولین مرحله از کاشت حلزون است که بعد از آن عمل جراحی صورت می گیرد، تولید صوت و آشنایی این افراد با صدا سومین بخش و در نهایت آموزش گفتار به عنوان چهارمین مرحله پس از انجام عمل جراحی برای این بیماران انجام می شود.

وی در خصوص وضعیت تامین پروتزهای مرکز جراحی کاشت حلزون گفت: خوشبختانه با حمایتی که کمیته کشوری کاشت حلزون و هیئت امنای ارزی تامین پروتز از این مرکز داشته و دارند تامین پروتزهای این مرکز به خوبی در حال انجام است، فقط بخشی از بیماران در تامین پروتزهای مورد نیاز مشکلات مالی دارند  که برای حل این مشکل با سازمانهایی که بتوانند در این زمینه کمک های داشته باشند مذاکراتی صورت گرفته و تاکنون کمک های خوبی هم جذب شده است.

وی افزود: پیرو فرمایشات رهبری که فرموده است بیمار باید فقط دغدغه بیماری خود را داشته باشد در جهت کاستن از مشکلات مالی خانواده های این بیماران موسسه خیریه ای به ثبت رسیده است که شماره حساب آن طی چند روز آینده به اطلاع عموم خواهد رسید تا افرادی که مایل به کمک به خانواده های این بیماران هستند مبالغ خود را واریز کنند.

صاکی در پایان در خصوص آخرین وضعیت (رقیه) کودکی که به عنوان اولین بیمار تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته بود، گفت: این کودک از نظر هوش، ذکاوت و عکس العمل بسیار فوق العاده است که انشاالله نتایج  کلاس ها و آموزش های تولید گفتار و صدا که برای این کودک در حال برگزاری است بصورت یک عمل موفق به اطلاع عموم می رسد./ح
برچسب ها: عمل جراحی ، حلزون ، پروتز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ايدا
۲۲:۲۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۲
بسيار عالي ست ما از شنيدن اين خبرها خيلي خوشحال ميشيم
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر بهزادپور
۱۱:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
بسیار بسیار تبریک میگویم امیدوارم هر روز و هرروز خبرهای موفقیت شما را بشنویم و بخوانیم و باعث بسی افتخار و خوشحالی است اگر دراین عرصه کمکی و خدمتی از دست ما بر بیاد.
ارادتمند شما : بهزادپور
آخرین اخبار