اتاق بازرگاني و بخش خصوصي مي‌ توانند به صورت مستقيم نظر مشورتي خود را به دولت براي انجام برنامه‌هاي اقتصادي و صنعتي ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني صنايع، معادن و تجارت ايران در جلسه هيات نمايندگان اتاق ايران با بيان مطلب بالا گفت: تيم اقتصادي دولت يازدهم توجه ويژه اي به بخش خصوصي دارد و بخش خصوصي را به عنوان تشکل‌ها در کشور به رسميت مي‌شناسد.

وي با اشاره به نگاه ويژه دولت به بخش خصوصي اظهار داشت: اين امر موجب سنگيني مسئوليت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نسبت به تيم اقتصادي دولت مي‌شود .

وي ادامه داد: بخش خصوصي اعلام آمادگي مي‌کند که به صورت مستقيم نظرات مشورتي خود را به دولت در تمامي امور اقتصادي و صنعتي ارائه کند.

نهاونديان با بيان اينکه براي ارائه‌ي يک عملکرد خوب از سوي اتاق بايد از پراکنده‌گويي جلوگيري شود اظهار داشت: بخش خصوصي مي‌تواند براي بهبود مناسبات بين‌المللي جهت فعاليت واحدها و بنگاه‌هاي اقتصادي کشور بسيار فعال عمل کند.

وي افزود: در اين مسير اتاق بازرگاني و نيز بخش خصوصي در اعزام حضارهاي تجاري مي‌تواند روابط نامناسبي که به واسطه اعلام تحريم‌ها ميان ايران و کشورهاي ديگر وجود دارد را دفع کرده و از بين ببرد.

رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن و کشاورزي ايران به اهميت بخش خصوصي از ديدگاه دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: از همان روزهاي ابتداي پيروزي آقاي روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايشان نماينده‌ه‌اي را به اتاق فرستادند که از دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصي بهتر و بيشتر اطلاعات کسب کنند.

 در ادامه برگزاري جلسه هيات نمايندگان ايران محمد نهاونديان از حضار درخواست کرد که مخالفت و موافقت خود را از رياست اتاق ايران اعلام کنند که در نهايت اعضاي اتاق ايران با اکثريت قاطع محمد نهاونديان را به مدت 2 سال ديگر به رياست اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي ايران منصوب کردند.

البته نهاونديان پذيرش اين مسئوليت را مشروط به شروطي دانست و گفت: اتاق بارزگاني ايران بيشتر در حاشيه قرار داشته و فقط به ابراز گله‌مندي و وضعيت  از فضاي کسب و کار مي‌پرداخته ولي در حال حاضر با تغيير شرايط تصميمات کاربردي به دولت براي فعاليت بيشتر اقتصادي در کشور ارائه خواهد داد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار