عضو اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: درحال حاضر مقصد بیش از 60 درصد ترانزیت کالایی ایران، کشور افغانستان است و به همین دلیل این کشور ظرفیت بسیار مناسبی برای فعالیت های تجاری و اقتصادی ایران محسوب می شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان  محمد حبیب الله غلامی در سمینار آشنایی با فضای کسب و کار افغانستان که در خرم آباد برگزار شد، افزود: کشور افغانستان حدود چهار دهه درگیر بحران و جنگ داخلی بوده و امروز این کشور در شرایط بسیار خوبی بسر می برد.
وی اظهار کرد: بازسازی مناطق جنگی و همچنین رشد و توسعه زیرساخت های اقتصادی افغانستان بستر و فضای مناسبی برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی برای فعالان بخش اقتصادی ایران را ایجاد کرده است.
غلامی با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و افغانستان، تصریح کرد: ملت ایران در کشور افغانستان غریبه نیستند و از جایگاه بسیار خوبی نزد افغان ها برخوردارند که این می تواند یک امتیاز موثر در مسیر توسعه مناسبات و همکاری های اقتصادی دو کشور باشد.
عضو اتاق تجارت کابل در ادامه با اشاره به مرز مشترک و گسترده ایران و افغانستان، گفت: در چند نقطه مرزی دو کشور، مبادلات تجاری انجام می شود که باید این مراکز نیز افزایش داده شود.
به گفته وی، این شرایط زمینه مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور و همچنین استان های فعال و توانمند ایران از جمله لرستان را با افغانستان فراهم کرده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد نیز گفت: این سمینار در راستای آشنایی هرچه بیشتر تجار و فعالان اقتصادی استان لرستان با فضای کسب و کار کشور افغانستان برگزار شده است.
محمد خاکی افزود: درهمین ارتباط قرار است سفیر افغانستان در تهران براساس دعوت اتاق خرم آباد برای بحث و گفتگو در خصوص راههای توسعه همکاری تجاری دو طرف به لرستان سفر کند./ع

برچسب ها: مقصد ، ترانزیت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.