مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری نهمین جشنواره ملی قربان تا غدیر در استان خبر دا

د.

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران محمد مطهری فر ظهر شنبه در نشست خبری اظهارکرد: این جشنواره با هدف اتحاد و همدلی و الگوپذیری و شخصیت پردازی با تاسی از شخصیت و معارف امام علی (ع) برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه هم اکنون دشمنان تهاجم همه جانبه و تفرقه بین مسلمانان را مورد هدف قرار داده است، بیان داشت: فرهنگ قربان تا غدیر می تواند دژ محکمی در برابر توطئه های دشمنان باشد.

وی با بیان این این جشنواره امسال در  چهار بخش شعر، خوشنویسی، گرافیک و مقاله نویسی برگزار می شود، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ششم مهر ماه سال جاری است.

مطهری با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاه آثار برگزیده نیز برگزار می شود، عنوان کرد: 28 و 29 مهر ماه افتتاح نمایشگاه و کارگاه ها، قرائت آثار برگزیده شعر و مقاله است.

وی اختتامیه این همایش را همزمان با 30 مهر ماه اعلام کرد و گفت: اشعار برگزیده در کتاب مجموعه آثار جشنواره چاپ خواهد شد.

این مسئول موضوع تعیین شده برای بخش مقاله نویسی را " تحلیل وتبیین مبانی نظری و عملی قربان و غدیر، نقاط اشتراک و افتراق مذاهب اسلامی در نگاه به واقعه غدیر ،تبیین جایگاه ولایت در قربان و غدیر ،بازتاب قربان و غدیر در ادبیات فارسی و  نقش قربان و غدیر در خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: 10 مقاله برتر در کتاب مجموعه مقالات جشنواره به چاپ خواهد رسید.

وی گفت: در بخش خوشنویسی نیز موضوع سخنان حکمت آمیز نهج البلاغه (کلمات قصار) انتخاب شده که در رشته های نستعلیق و شکسته نستعلیق عرضه می شود .

وی اظهار داشت: در بخش گرافیک نیز با موضوع مفاهیم نمادین پیوند قربان و غدیر، تبیین ولایت در قربان و غدیر به صورت طراحی پوستر آثار پذیرش می شوند.

برگزاری جشنواره فیلم، فیلمانه و عکس در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه از برگزاری جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس استان خبر داد و افزود: این جشنواره نیز در جهت شناسایی تولیدات هنری و حمایت از فیلمسازان و عکاسان جوان استان سوم و چهار شهریورماه در قاین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 527 اثر در سه بخش فیلم، فیلم نامه و عکس اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده است، تصریح کرد: شناسایی هنرمندان خلاق و قابلیتهای فیلم سازی و عکاسی استان، ایجاد انگیزه در بین هنرمندان جوان و ارتقای آگاهی نسل جوان فیلم ساز و عکاس از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه  52 اثر فیلم کوتاه مستند و داستانی به جشنواره ارسال شده است،اضافه کرد: از این تعداد 29 فیلم مستند و 23 فیلم داستانی است.

وی گفت: همچنین چهار اثر در بخش ویژه اعتیاد و پیشگیری از مواد مخدر ارائه شده است.

مطهری فر تعداد آثار بخش فیلمنامه را 45 اثر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 32 اثر آزاد و 13 اثر در بخش ویژه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تعداد آثار عکس رسیده به جشنواره را 430 اثر اعلام کرد و ادامه داد: این عکسها از 61 شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مطهری فر گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره کارگاه های آموزشی فیلم نامه نویسی نیز برگزار می شود./ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.