معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مقایسه کار پزشکان جوان با پزشکان با تجربه در برخی از موارد نشان داده که احتمال خطای پزشکی در پزشکان با تجربه بیشتر از پزشکان جوان است.

دکتر حسن امامی رضوی ، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص خطای پزشکی گفت: در کشور ما هم مثل دیگر کشورها خطای پزشکی وجود دارد ولی این که بگوییم آمار آن در کشور ما بیشتر است نیاز به مقایسه و پژوهش دارد.

وی ادامه داد: تا به حال دو الي سه تحقیق آماری در این زمینه انجام شده که نشان داده آمار خطای پزشکی در کشورمان مثل دیگر کشورهاست.

امامی رضوی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای تمام وقتی پزشکان میتواند میزان خطای پزشکی را کاهش دهد عنوان کرد: البته تأثیر دارد ولی آنچنان تأثیر گذار نخواهد بود چرا که مقایسه بین کار پزشکان جوان و اتند در برخی از موارد نشان داده است که میزان خطای پزشکان جوان کمتر از اساتید است چرا که با احتیاط بیشتری اقدامات خود را انجام می دهند. در واقع هر چه با تجربه تر باشند احتمال خطای پزشکی نیز در برخی از اساتید بیشتر است.

امامی رضوی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل انجام خطای پزشکی مربوط به حوزه آموزش است اظهار کرد: نظام آموزشی ما ناکارآمد نیست و اما اشکالات زیادی دارد یعنی آن طور که باید با حوزه آموزش کار شود کار نشده است. به طوری که نحوه امتحان گرفتن هم در ورود و هم در خروجی ایرادات زیادی دارد، البته در سالهای اخیر در بحث خروجی تخصص اقدامات خوبی شده و روی مهارت بالینی بیشتر کار می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار