رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دو دانشجوی علوم سیاسی محصّل در ایران و آمریکا؛ هر دو در رابطه با آمریکا به سازش می‌رسند حال آنکه امام و رهبری؛ مقاومت و سازش ناپذیری را مطرح می‌کنند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنيتی باشگاه خبرنگاران، "سردار محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار صمیمی با جمعی از نخبگان علمی که از فرزندان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بودند، اظهار داشت: بهترین راه برای استفاده از ظرفیت‌های پنهان توسط نخبگان در بسیج، ورود نخبگان و قبول مسئولیت در بسیج است، چرا که بسیج قسمت داوطلبانه زندگی هر فرد است و با هیچ شغل دیگری تعارض ندارد.
 
امروز دغدغه بسیج و مهم‌ترین صورت مسئله علمی، مدیریت دانش است

وی ارتباط نخبگان با اقشار تخصصی بسیج را برای شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها در جامعه ضروری دانست و گفت: امروز دغدغه بسیج و مهم‌ترین صورت مسئله علمی، مدیریت دانش در کشور می‌باشد که غیر از تولید دانش است، چرا که امروز ظرفیت بالایی برای تولید دانش در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مدیریت دانش را شناسایی و اطلاع از اهداف، اولویت‌ها، چگونگی دستیابی و امکانات موجود در وضعیت علمی کشور عنوان و تصریح کرد: امروز هیچ مرجعی در کشور به صورت متمرکز وجود ندارد که بداند در کشور از لحاظ علمی چه داشته و چه می‌خواهیم.

نقدی با اشاره به وجود نقشه جامع علمی و سند راهبردی 1404 کشور افزود: با وجود فعالیت‌ها و دستاوردهای بسیار در زمینه مسائل فناوری در کشور، مدیریت دانش در کشور به سختی و خیلی کند پیش می‌رود که در بسیج نیز این حرکت آغاز شده و از آنجا که مدیریت دانش از بالاترین لایه های فعالیت علمی می‌باشد، به موفقیت‌های چندانی دست نیافته ایم.
 
فعالیت 19 پژوهشکده مجازی تخصصی در بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشکیل 19 پژوهشکده مجازی توسط بسیج را برای شبکه‌سازی و تعامل تخصصی بین افراد جامعه یادآور شد و ادامه داد: مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بسیج نیز با هدف ارتباط بین متخصصان، صورت مسائل موجود و مصرف کنندگان تولیدات علمی در کشور می‌باشد که با راه اندازی فن بازارهای تخصصی عملیاتی شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به فعالیت I.S.I برای تامین و حل مسائل غرب توسط اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: بسیج تلاش کرد تا به صورت رسمی برای مقالاتی که به حل مشکلات داخل کشور می‌پردازند، امتیازی تعلق بگیرد.

وی مدیریت دانش را مادر همهٔ پروژه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در علوم انسانی نیز مهم‌ترین موضوع، مدیریت علوم انسانی اسلامی است و امروز علوم انسانی در غرب با علوم تجربی به اشتباه گرفته شده است، چرا که روش تحقیق علوم انسانی مانند علوم تجربی نیست که با آزمایش و تجربه به دست آمده و قانون شود.

نقدی، مقام اول و بسیار بالای ایران در رشته‌های فلسفه و فقه در جهان را یادآور شد و بیان کرد: انسان بسیار پیچیده‌تر از مسائل محسوس و تجربی است که غلط بودن این روش نیز در علوم انسانی امروز در کشور ما ثابت شده است. مسلمانان سراسر جهان نیز چون علوم انسانی اسلامی از وحی گرفته شده است، هیچ اختلاف مهمی با یکدیگر نخواهند داشت.

وی در پایان دغدغه امروز را نَه مقالات علمی بلکه تولید علم نافع و علوم انسانی اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: دو دانشجوی علوم سیاسی که یکی در ایران و دیگری در آمریکا درس می‌خوانند، هر دو در رابطه با آمریکا به سازش می‌رسند و حتی در داخل کشور نیز برخی کارشناسان از طریق علمی نمی‌توانند به مقاومت در مقابل استکبار و آمریکا برسند و حال آنکه رهبری به عنوان دانشمندترین فرد در زمینه سیاسی همچون امام راحل؛ مقاومت، ایستادگی و سازش ناپذیری را مطرح می‌کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار