آمريکا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي محور اصلي شرارت در منطقه هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، بسياري بر اين باورند عوامل اسرائيل پشت انفجار بيروت نزديک مقر حزب الله بوده است. اين انفجار پس از آن رخ داد  که حسن نصرالله دبير کل حزب الله گفت مسئوليت انفجاري که چهار نظامي اسرائيلي در آن زخمي شدند، کار اين گروه بوده است. اين در حاليست که ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا و موشه يعلون وزير جنگ اسرائيل در تل آويو با يکديگر ملاقات کردند. محور گفتگوهاي آنها ايران بود.
 
يعلون ايران را مسئول تحولات اخير منطقه از جمله سوريه مي داند. او از شريک آمريکايي خود مي خواهد مانع پيروزي محور لبنان-سوريه-ايران شود. 

آن طرفتر در سوريه آمريکا آشکارا و دائما از ستيزه جويان عليه بشار اسد رئيس جمهور سوريه حمايت کرده است. از زماني که ناآراميهاي سوريه شروع شده است، آمريکا و عربستان سعودي از ستيزه جويان حمايت مالي و تسليحاتي به عمل آورده اند. عراق نيز به صحنه بمبگذاريهاي مرگبار تبديل شده است. سازمان ملل متحد اعلام کرد ماه ژوئيه در خشونتهاي عراق بيش از هزار نفر کشته و بيش از دو هزار نفر زخمي شدند. حال سؤال اين است چه کسي از خشونتها در منطقه سود مي برد؟ 

کريستوفر هيل سفير سابق آمريکا در بغداد پاسخ اين سوال را چهار سال پيش داده است. در تلگرافهاي مخفي آمريکا مربوط به سال 2009 اين ديپلمات آمريکايي گفت عربستان سعودي حامي تنشها و درگيريهاي فرقه اي در منطقه است و به ريش سفيدان اجازه مي دهد براي کشتن پيروان ديگر فرقه ها فتوا صادر کنند. در مصر نيز خشونتها به کانون توجه رسانه ها تبديل شده است. با کمي دقت مي توان به اين نتيجه رسيد که عربستان سعودي وآمريکا در همه اين ماجراها نقش دارند. رياض از مخالفان جدي اخوان المسلمين مصر است که پس از برکناري مرسي از قدرت قول پنج ميليارد دلار کمک را به دولت موقت  اين کشور داد. 

واشنگتن نيز حاضر نشده است برکناري مرسي را کودتاي نظامي اعلام کند. اگر واشنگتن اين کار را مي کرد ديگر نمي توانست به ارتش مصر کمک نظامي کند.

در اين ميان نبايد نقش اسرائيل را فراموش کرد زيرا آمريکا همه اين سياستها را براي حفظ منافع اسرائيل انجام مي دهد. بنابراين محور واقعي شرارت در منطقه آمريکا، عربستان سعودي و اسرائيل هستند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار